Minikonsert

2008-12-16 19:04:01
.

(Först vill jag bara skicka en liten hälsning till Mikis som precis har satt på sin dator och upptäckt att jag skrivit ett nytt inlägg. Hej Mikis!)

Idag har jag haft examination i min sångkurs. Vi var fem personer i ett litet rum som sjöng en låt var för de övriga fyra. Hua. Jag var nervös. Fick såna där hemska flashbacks från terminasavslutningarna vi alltid hade när jag var yngre och spelade piano. Ni vet, då alla pianoelever plus farmödrar  och mostrar och pappor och småsyskon and so on satt ihopklämda i ett rum för att lyssna och vara så stolta över just sin unge. (Så även mina) Usch! Det var det värsta jag visste. Ja, att spela upp alltså, inte att mamma och pappa var stolta. Hjärtslagen känns i hela kroppen och man börjar plötsligt bli helt darrig i kroppen, speciellt i fingrarna. Ska man säga något så är man ju självklart snustorr i munnen oxå. Kan ju erkänna nu att jag "råkade missa" några såna avslutningar...
Men tillbaka till nutid. Det gick bra. Jag var först ut och sjöng min låt utan några medvetna missöden. Kan ju ha känts annorlunda för min publik, men där jag väljer att leva i ovisshet. (Fast de sa att det var fint, men ofta man säger att det är fult..) Anyway, j-a-g känner mig rätt nöjd och belåten. And that my friends, is the only thing that matters.

På fredag åker jag hem. Hem till Göteborg. Hem till hemmakänslan. Hem till skitvädret. Hem till familjen. Hem till julen. Ska bli väldans skönt. Spenderar några dagar hemma, sen drar mjukismaffian till Israel i nästan två veckor!!! Shalom and here we come... Det kommer bli så bra. Men först ska jag jobba hela dagen imorn, tvätta, städa och packa, samt gå lite till i skolan. Men sen, sen kommer jag hem!

Just det, vi hade julsittning i fredags. Typ första sittningen här ever. Det var toppen. Vi hade roligt, vi drack glöggdrink, vi sjöng sånger, vi åt mat, vi dansade pardans till storbandet och vi var ursnygga. De flesta bilderna från kvällen finns på fb men jag snor två av Minna och lägger dem här också, sparar för framtiden alltså ;)


           
          


Kommentarer
Postat av: Minna

Rock and roll babe! Klart att det gick bra idag, du är ju min stjärna.



Ååh, sluuuuuuuta prata om israeeel. Shalom hit och Ami esh dit. Uäääk.

2008-12-16 @ 19:08:45
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Mikis

Haha! Tack för hälningen, alldeles riktigt satte jag på datorn precis nu:) Och jag vill inte hålla med Minna, prata mer om Israel!



Vilka kläder, vilka skor, hur många bikinis och solglasögon man ska packa ner. Prata om hur många drinkar vi ska dricka och hur många klubbar vi ska skaka rumpa på och hur många pussar du ska få av Nadav (och oss...)Wiihii....Längta!

2008-12-16 @ 19:55:37
Postat av: Mikis

Förresten, SNYGG du va i fredags! (och självklart menade jag hälSningen ovanför...)

2008-12-16 @ 19:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0