Israel - Hanukka pa riktigt

2008-12-27 22:08:38
.
- Monica, Monica happy happy hanukka

Igar var vi pa hanukkamiddag hos Nadavs farbror med Nadav och hela hans familj typ, mostrar och kusiner och allt vad det heter. Jag fick kramar av alla och de var lika gulliga som forra gangen. Tank att jag kan aka till ett sa konstigt land som Israel och sa kanner jag massa folk har. Coolt!
Till var stora fortjusning var Tomer ocksa inbjuden pa middag, sa han hamtade oss pa vart hostel och sa akte vi de 45 min det tar till Nadav fran Tel aviv. Efter middagen gick vi hem till Nadav, drack arak och softa i soffan. Sen drog vi ner till en lokal pub som lag inne pa en kibbutz. Var typ som en fritidsgard men vi hade underbart roligt. Vi drack, spela biljard, pratade, skrattade, pussades och dansade (lite).
Bade Tomer och Nadav skulle upp kl sex och jobba sa de smog sig ut pa morgonkvisten efter ca tre timmar somn (stackarna). Nadavs mamma gjorde frukost till oss och hans syrra korde oss tillbaka till Tlv, med en lite de-tour forbi en gammal romersk stad. De ar sa himla gastvanliga och gulliga allihopa. Vi stormtrivs.
Vart hostel ligger mitt i smeten och personalen ar supergulliga.
(Fast om man ska klaga pa natt sa ar det iskallt pa vart rum. Men nu har vi fatt en varmeflakt sa det ska nog bli battre).

En liten update for er som laser nyheterna: vi har vi inte markt av nagonting av bomberna eller vad det nu ar nere i Gaza. Verkar vara en mycket storre nyhetet i ovriga varlden an har. Ni behover inte vara oroliga.

Just det, ett litet konstaterande vi gjort efter vart forsta dygn: israeler ar sjukt sota. Killar som tjejer. Speciellt killar. (Fast det visste jag ju redan).
  

Kommentarer
Postat av: Minna

Gud vad skönt att höra att ni har det bra! Hoppas ni har fotat mycket så jag får se, och inte bara höra, hur ni haft det.



Skönt oxå det där med bomberna. De pratar om det mycket på nyheterna. (Jag tittar på nyheterna!).



Puss hjärtat!

2008-12-28 @ 11:17:06
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0