Smygstart på julen

2008-11-24 18:28:30
.
Det får man faktiskt. Litegrann. Jag har inget julpynt eller så, men var så himla sugen på lite julmusik så det fick det bli. Jag är annars väldigt noga med att inte börja med julen förrän 1:a december (julgranskulorna som hänger i mitt fönster  året om räknas inte då de under årets övriga elva månader fungerar som allmän inredning). I slutet av november är jag iallafall alltid lika otålig och vill börja pynta, men inte det. 1:a december är det som gäller. Ja, förutom i år då, då det fick bli lite julmusik en vecka för tidigt. Men vadå, jag bor faktiskt alldeles själv i en liten etta med famljen på 100 mils avstånd. Då får man fuska. (Det är det som är så bra med att ha sina egna regler).

Såg att Coca-Colas julreklam börjat gå på tv. Det är också okej. Bara för att jag älskar den reklamen. Myskänsla till max.
Att det är snö ute ökar ju också på julstämningen. Såg precis att grannhusen börjat sätta upp ljusslingor på balkongerna. Ååååh vad fint!
Ja ja, nu framstår jag som värsta julfuskaren, men jag kan ju inte hjälpa att andra människor förpyntar. Jag kan bara njuta av det. Men snart, snart är det min tur. Har en keramiktomte i klädkammaren och julstjärna som ska hängas upp i fönstret... Kanske borde införskaffa lite mer pynt....?

På söndag är det 1:a advent (fast inte december - undra hur jag ska göra med julyntet då?) och då ska vi gå på gudstjänst och sen ska vi baka pepparkakor. Det blir nått nytt, brukar ju alltid baka med syrran och mamma. Ja ja, kanske kan gör det också.. Brukar inte gå på gudstjänst för den delen heller (om vi räknar bort gymnasiet) men det kan nog bli riktigt mysigt. Hoppas de har en kör eller nått.

Åh, nu kom I´m dreaming of a white Christmas......lalalalala.....

Nej, dags att göra nått vettigt (men det pratar vi inte om i det här julmysiga inlägget)


För att citera min teaterlärare:

Snartärdetjulhälsningar
    

Kommentarer
Postat av: Emme

Haha! Till mig sa du ju att det var liiite tidigt att jag satt upp mina stjärnor! I got yooou!

2008-11-24 @ 19:02:47
URL: http://emno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0