En andra chans...?

2008-10-08 00:45:54
.

Vi försökte. De första två gångerna gick det ganska bra. Den andra var nog den bästa.
Men sen tog det tvärstopp. Jag slutade försöka. Bara sådär.
Jag funderade inte ens på det utan sopade det bara under mattan. Jag vet fortfarande inte varför jag gav upp. Motivationen har inte funnits där, inte ens lite. Eller jo, kanske nån tanke... Ibland. Men det har inte varit tillräckligt.

Jag tror att anledningen var helt fel. Man kan inte starta något för att komma undan något annat. Men så var det förra gången. Det gav mig en anledning att fokusera på något annat. Något enklare. Något roligare. I alla fall trodde jag det då..

Sju månader och två veckor.
Så längesen var det. Känns konstigt att tiden kan gå så fort. Läskigt.
Mycket har hänt sedan sist. Vissa saker har förändrats. Andra är precis som de var då. Människor har kommit och människor har gått. En del funderingar har försvunnit, men de flest finns kvar. Många är samma som de var då. För sju månader och två veckor sedan.

Jag tror att jag är redo. Vill liksom ge det en ny chans. Men jag vill inte lova något eller ge några förhoppningar. Det vågade jag inte förra gången heller. Lika bra. Det kanske är fegt att ge sig in i något nytt med den inställningen, men jag känner trots allt mig själv. Frågan är om du gör det?

Jag har alltid trott på att alla förtjänar en andra chans. Nu utnyttjar jag min.
   


Kommentarer
Postat av: Mikis

Naajs:) Men har en liten fundering...7 månader och 2 veckor. Hur räknar du då? I dagar och 30 dagar på en månad eller i veckor och at det är 4 veckor på en månad eller helt enkelt från datum till datum? Kommer du ihåg diskussionen...;P

2008-10-09 @ 00:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0