Den sjungande journalisten

2008-10-15 19:41:00
.
Okej, först och främst måste jag bara säga att muffinsarna blir bättre och bättre ju fler man äter. Den åttonde var faktiskt riktigt god.

Denna onsdag har varit hektisk. Och ganska rolig. Fast mest hektisk.

Klockan nio imorse hade jag min allra första sånglektion. Lycka ! ! !
Kan ni förstå att jag går på en skola som faktiskt ger mig möjlighet att läsa kurser där jag har privatlektioner med en sångpedagog..? Kan du förstååå det?? Någon som sett Saltkråkan? Ni vet Skrållan. Kan du förståååå det!
Nå..? Anyone..? Nähä, ok. Moving on.
Lektionen var rolig och jag fick lite basfakta om andning, stämband och självklart stödet. För att Maria, som min lärare heter, skulle få höra hur jag sjöng så drog hon fram en gammak klassiker ur sin hög med notpapper. Imagine med John Lennon blev det.
- .....living life in peace, yuuhuu...uuuu. Kom igen, ni kan den ;)
Vi gjorde iallafall lite andningsövningar och övningar för stödet. Ssssssss, Brrrrrrrrrr, Sccchhhhh....
Maria sa att jag hade en bra röst. Ååh, vad glad jag blev! Till nästa vecka ska jag öva på att öppna munnen mer när jag sjunger. A r t i k u l e r a.
Låten jag har i läxa till nästa vecka är Don´t know why med Norah Jones. Bästa läxan ever!

Resten av dagen har vi haft redaktionsövning med journalistettorna. De skulle skriva artiklar och vi tvåor skulle agera redaktionsledning; bestämma nyheter, redigera ihop en tidning, publicera webbartiklar osv.
Kaos! Stress. Teknikproblem. Frustration. Uppgivenhet. Oorganiserat. Flams. Hårt jobb. Resultat.... typ.
Det gick väl som det gick. Hyfsat. Det är fan inget nio-fem jobba attdriva en redaktion. Eller vänta... Fan!

Skönt att komma hem iallafall. Än så länge har jag bytt om till myskläder, ätit kalla fiskbullar direkt från konservburken, sjungit min sångläxa tre gånger (älskar karaokeklippen på youtube) och kollat facebook.
Men nu är det Vänner på tv så...

Over and out

Kommentarer
Postat av: Anziiii=)

fiskbullar e gott=) en ny grej för mig!! Men du din fiskännare borde väl tycka d e skit=)



Men va kul o läsa om din sånglektion..



Puss på dej

2008-10-18 @ 13:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0