Pie 'til I die

2009-08-13 02:11:47
.

Hahaha, titta på söta Maria som kikar fram.


Mys (och paj) på Tintin

I måndags hade vi den årliga återträffen med gymnasievännerna. Eftersom det var så mysigt bestämde vi oss för att göra en favorit i repris ikväll. Så Johan och tjejerna (han har det bra han - och gift är han också) strosade runt lite på Kulturkalas som är i full gång nu.

Efter att vi kollat på Pauline, Tingsek mfl framföra låtar av Dusty Springfield (ni vet Son of a preacher man) och knôtt med massa folk en stund snurrade vi runt lite och hamnade tillslut på café Tintin. Jag klämde i mig en bärpaj med vaniljsås och konstaterade att jag nog måste sluta äta paj. Jag har ingen normal nu-är-du-mätt-och-borde-sluta-äta-innan-du-mår-illa-känsla när det gäller paj. Det gick iofs ganska bra idag, men smärtsamma minnen poppar upp i huvudet. Det bjöds på paj i måndags också och när pajen var slut gissa vem som nästan slickade skålen med vaniljsås? När man har ätit så mycket paj att man börjar få ont i magen, då ska man SLUTA äta paj! Jag älskar paj. Speciellt hallonpaj.

Mysig kväll var det och roligt att träffa gamla kompisar är det. Tack tjejer! Och Johan! ;) Johan, du är vår bärande vägg. Bra att traditionen lever ännu.

.     


Hihi, Karin lyckades fånga en klassisk Aja-pose. Minns ni bilden från
Surfers, brudar? Hahaha!
    

Kommentarer
Postat av: Minna och Marwan

Jag älskar oxå paj. All paj. Hallonpaj, köttfärspaj, rabarberpaj. Paj paj paj.



Hahaahaha

2009-08-13 @ 12:02:45
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Paj paj paj... Hahahah, det hade jag glömt.

2009-08-13 @ 21:27:25
URL: http://axxelandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0