välkommen december

2009-12-01 23:01:54
.
Whoaa... jag har totalt glömt bort att det är 1:a december i dag. Eller jag vet ju det, jag skrev till och med ner det under lektionen i dag, men jag har inte reflekterat över det. 1:a december... I dag börjar ju nedräkningen på allvar, i dag sänds första avsnittet av julkalendern, i dag får man äta upp chokladen bakom lucka nummer ett och i dag tänder man datumljuset för första gången. Det är december och här i Piteå är marken täckt av all snö som föll i natt. Det måste nog vara det bästa, när man vaknar på morgonen och så är det helt vitt utanför fönstret. Åååh mys-pys, lagom till 1:a december och allt, vilken tajming va?

Jag har dock inlett december med ett spinningpass och fruktsallad. Jag har varken köpt datumljus eller chokladkalender (vilket då kändes som ett smart beslut) och julkalendern på tv verkar inte speciellt tilltalande. Men jag får nog fundera över mitt beslut att inte köpa någon kalender i år. Det känns ju dumt att skippa allt för många traditioner...

Adjö.
  


Ps. Ni har väl inte glömt att rädda julen? Gör det här i så fall ;) Och vet ni vad, när jag var inne och röstade så låg körsbär i likör på tredjeplatsen. Hur otippat är inte det? Ds.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0