Inget biovett

2009-01-18 23:39:51
.
Kom precis hem från bion. Såg Benjamin Buttons otroliga liv. Brad Pitt spelar en man som föds gammal och blir yngre och yngre. Den var kanske inte underbar men absolut bra. Kom iofs på mig själv med att sitta och tänka kom igen Brad, bli ung och snygg nån gång då!! vid flera tillfällen. Gött att man fokuserar på de viktiga bitarna av filmen..

Men det här med biovett hos piteborna asså. Måste vara nått de missade under skolgången..? Det prasslades och pillades med mobiler och prasslades ännu mer precis hela tiden. Okej att man prasslar i början (helst innan reklamen) när man fixar till påsen så att den inte ska prassla under filmen. Men att leta fram en speciell godis som ligger längst ner i påsen, mitt under en sexscen med Brad Pitt. Upprepade gånger. Det är inte okej!!
Det är minsann andra bullar i Göteborg. Där hör man inget prassel under filmen. (Kan också tilläggas att det ofta är dubbelt så många människor i salongerna i Gbg). Jag har till och med varit med om att de slängt ut en hel familj för att de störde för mycket.

En annan sak. När man märker att filmen börjar gå mot sitt slut då börjar alla ta på sig sina jackor, böja sig framåt, ta på sig skorna och helt enkelt förstöra hela stämningen. Så fort man kunde skymta lite av eftertexten stod hela salongen upp och skulle prompt ut från sina platser. Jag trodde folk var mindre stressade här uppe i norr..? Om de nu har så bråttom hem för att de har skola imorgon, eller vad det nu kan vara, så kanske de inte borde gå på bio en söndagkväll.

Men annars var det mysigt att gå på bio. Jag borde göra det oftare. Kanske kan få några biljetter i utbyte mot lektioner i biovett?

Ps. Bradan är förjävla snygg!! Är det konstigt att han är lika gammal som min mamma..?
   
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0