Vänner utan gnissel

2009-07-24 21:22:16
.
Idag har jag träffat en vän som jag inte sett på flera år. (Han fyller förresten år imorn. Grattis!!) Igår gjorde jag samma sak, fast med en annan vän. Och i förrgår med, fast henne har jag väl inte sett på "bara" ett halvår eller nått. Eller sågs vi i julas Renée? Nej, kanske inte. Då var det år där också. Shit asså.

Men visst är det underbart att ha vänner som efter flera år fortfarande är just det - polers liksom. Och det funkar likadant med allihopa. Hej, kram, andas in och bla bla bla blaaaa!! Härligt. Känns rätt säkert att såna vänner alltid kommer finnas där. De behöver liksom ingen smörjning. När vi väl lyckas koppla ihop oss så rullar det på som om det aldrig gjort något annat. Men det är klart, det skadar ju inte att smörja ibland.
Sen finns det vänner som man måste smörja nästan varje dag för att det överhuvudtaget ska rulla. Låter det creepy att jag smörjer mina vänner? Äsch, the dirty mind is yours. När man får smörj får man väl stryk förresten..? Aaaaanyway (Ross någon?) - så fort man slutar smörja såna vänner så stannar det. Förstår ni? Det bli allt eller inget på nått sätt. Alltid eller aldrig.

Jag har några osmorda vänner kvar som jag inte sett på länge. Kanske borde jag testa om det fortfarande rullar. Jag tror nog det.
Självklart finns det people som jag skulle smörja hela tiden om jag fick, men då blir det lätt alldeles för kletigt. Och kletigt är inte så bra. Om vi inte pratar om kladdkaka såklart, för då är kletigt riktigt bra.

Jag brukar säga att jag inte har några vänner, men det har jag. Fina! Det är bara det att vi inte rullar tillsammans så ofta. Det finns faktiskt några få utvalda som jag inte rullar med superofta (ofrivilligt) men som jag smörjer ändå. De behöver inte smörjas, men jag gör det bara för att jag vill. Jag tror aldrig att de kommer börja gnissla. Jag använder smörjmedel med kärlek i.

Fy, vad jag är töntig. Visst älskar vi det? 
     
Trevlig fredagskväll! (Min hade varit ännu trevligare om inte naturgodiset var slut...)
     

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ÄLSKAR det:) Och dig!

2009-07-26 @ 22:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0