Jag har flyt

2009-03-16 23:47:47
.

Man ska inte oroa sig för mycket för saker och ting. Det löser sig alltid. Och det gör det verkligen, för mig i alla fall.

- När jag sökte gymnasium kom jag, två veckor innan skolstart, in på mitt första val.
- Efter studenten sökte jag ett enda jobb. Nära hem och bra lön. Jag fick det.
- När jag skulle flytta till Piteå kom det ett brev på posten med ett lägenhetsförslag till mig. Bäckis är numera hemma.
- Trots att jag aldrig överpluggar till exempelvis tentor går det alltid (peppar, peppar) bra.
- Det finns bara ett fåtal platser för utbytesstudenter till Australien. Men jag fick en! Har jag nog glömt berätta om? Men så är det. Nästa vår spenderas förhoppningsvis i Sydney. Jag är inte helt intagen ännu. Men vi håller tummarna.
- Precis de sekunderna som jag söker efter ståbiljetter till utsålda U2-konserten i sommar finns det 6 stycken kvar. Sekunderna innan och efter var de slutsålda igen...
- Har varit sjuk denna vecka och inte kunnat träna någonting alls. Men när jag ställde mig på vågen hos viktväktarna idag visade den 1,9 kg (!) lättare än förra veckan.. Hur är det möjligt? Jag har ju ätit precis som vanligt trots sjukdom. Flyt helt enkelt, flyt.

Ja, det här var några exempel på hur det går till i mitt liv. Det är inte alls meningen att försöka skryta eller nått , utan snarare att förklara. Inte konstigt att jag aldrig stressar upp mig eller får panik över saker. Det löser sig alltid på ett eller annat sätt. Man måste bara vara lite tålmodig och flexibel. Chilla. Jag är nästan som en surfare. Det vore ju i vilket fall som helst väldigt ironiskt om jag skulle dö av en hjärtattack...

Imorn är det skola 9-21. Redovisning och opponering - ska faktiskt bli riktigt kul. Därför borde jag verkligen hoppa ner i sängen och sova. Men om inte, så kanske jag somnar i soffan istället. Som sagt, det löser sig alltid.....
     


Kommentarer
Postat av: Minna

Jävlar vad duktig du har varit i veckan!! Nästan så man tror att dom vägde fel förra måndagen :P

2009-03-17 @ 08:21:44
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0