Bella

2009-11-11 00:24:45
.
Den här låten heter River flows in you och jag hittade den när jag sökte efter Bella´s lullaby på You Tube. För er som inte riktigt förstår så är Bella´s lullaby från Twilight. Men den här låten användes aldrig i filmen och var, om jag förstått det rätt, aldrig tänkt att användas i filmen heller. Läste i och för sig någonstans att den läckte ut långt innan filmen och därför inte fick vara med, men det tror jag inte på. I vilket fall som helst så vet jag inte varför den förväxlats med den riktiga Bella´s lullaby, som för övrigt inte alls är lika vacker. Konstigt.

Okej, det jag vill komma fram till är att, filmmusik eller inte, låten är väldigt vacker. Sorglig men vacker. Jag blev så förälskad i den att jag har bestämt mig för att lära mig den. Den är egentligen inte speciellt svår så det ska nog gå bra. Jag måste bara skriva ut noter och sedan öva. Måste bara se till att göra det innan jag flyttar härifrån eftersom jag inte har något piano hemma längre.

Lyssna vad fin den är. Ni som har sett filmen, men framför allt ni som har läst boken/böckerna tänk på Edward och Bella. Visst hade den varit perfekt som Bellas låt?


  
Åh, det kliar i fingrarna. Jag vill spela nu, nu!
   

Kommentarer
Postat av: Minna

Massor fin!!

Du, hur gör du för att lägga upp en låt sådär? Puss

2009-11-11 @ 10:18:56
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Minna

Ajabaloo! Telefonen. Nu. Puss

2009-11-13 @ 18:46:27
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0