första advent

2009-11-29 22:13:37
.

I dag börjar julstämningen på riktigt. I alla fönster lyser adventsljusstakar och ute är buskarna klädda i ljusslingor. Jag har till och med sett en belyst gran här och där. Jag älskar det. Det är så himla mysigt med julen och jag älskar alla dessa ljus, men ändå står det inga adventsljusstakar i mina fönster. Har ju inga... Men jag har tänt några levande ljus och ställt i fönstret och det funkar fint det också. Jag har faktiskt en tomte i garderoben, den måste jag ju plocka fram.

Första advent i dag alltså. Åt, passande nog, årets första julbord i dag. Vi var på ett mysigt gästgiveri i Byske (typ 4 mil söder om Pite) med jobbet. Min magge fylldes med prinskorvar, röbetssallad, pepparkakor (inte i närheten av mammas), glögg, skinka, sill (inte i närheten av pappas), leverpastej, janssons, renkorv, ris à la malta (inte i närheten av moster Gunillas), lax, knäck, sillsallad och m y c k e t  m e r. Ändå blev jag inte så där illamåendemätt som brukar vara obligatoriskt när man äter julbord. Way to go, miss Alexandra!
När jag kom hem såg jag att Ensam hemma gick på tv:n och innan jag åkte visades en annan sådan direkt-till-video-gulliggosig familjejulfilm (snyggt ord) precis som det ska vara på julen. 
 
Hoppas ni haft en mysig första advent.


Det är förresten flera minusgrader ute och alldeles frostigt och fint. Bara snön som saknas nu.
   
                                  


Kommentarer
Postat av: K

Mmmm, gooott.. längtar efter julbord! Du har nog lite mer julstämning me frosten o grejer där uppe! fast det e mysigt här me, med mörkret :) o alla ljus o julljusstakar (wow det va ett ord jag inte skriver ofta) :)

puss

2009-11-30 @ 18:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0