längtan efter julen

2009-11-15 17:18:33
.




Julgranen hemma hos mamma förra året

Eftersom jag är med i skolans Luciatåg så har lite julmusik smugit sig in i min novembervardag. Efter övningen i fredags kunde jag inte låta bli, utan letade reda på några av mina julfavoriter på Spotify. Have Yourself A Merry Little Christmas med Judy Garland och The Christmas Song med Nat King Cole ligger högt på listan.
Snön som ligger på marken ute bidrar också med julkänsla, även om det har regnat lite i dag och slaskat till det.

I förmiddags när jag satte på tv:n så var det någon skidtävling som höll på. Jag tittade inte så noga men tycker däremot att ljudet är otroligt mysigt. Ljudet av skidorna som skär genom snön, publiken som hejar på och kommentatorerna som pratar. Det ger mig verkligen julkänsla och ibland har jag på tv:n bara för att höra ljudet.

Även om detta är en nyhetssammanfattning så kan ni höra vad jag menar här:


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0