slutet och början närmar sig

2009-10-27 17:43:33
.
Sjukt oproduktiv dag här hos fröken Gustafsson. Gick och handlade i förmiddags och sen gjorde jag lite havregrynsgröt. Förutom det lilla äventyret har jag inte gjort mycket för världsfreden, inte ens ätit. Eller jo, jag har ju faktiskt bakat en kaka tills imorgon och då slank det även ner lite smet. Mmm!

I morgon är vår sista lektion med klassen någonsin (!) Visst vi kommer ju ha några fler föreläsningar tillsammans men inte med bara oss, journalistklassen of 2010. Lite sorgligt ändå. Jag kan inte förstå att tiden i Piteå håller på att ta slut. Men jag ska inte ljuga, jag är superglad över att flytta härifrån. Missförstå mig inte nu, åren i Piteå har varit härliga och jag har fått finfina vänner här. Att ha bott i så jävla långt norrut kommer jag alltid vara glad över, men jag är så jävla less på det nu. Piteå är inte min plats på jorden helt enkelt. Singellivet här suger också vilket inte hjälper till ;)
Nej, jag är redo för något annat. Vad som helst, bara det är något annat (undrar hur lång tid det tar innan jag längtar tillbaka?) Just nu verkar vinden blåsa mot Sydney men inget är bestämt ännu. Jag får återkomma på den punkten. Någon gång måste jag ju hitta min plats på jorden.

För att hotta upp denna händelselösa dagen ska jag snart ge mig av mot stan. Jag och Minna ska gå på Cubus VIP-kväll och i kväll är det 40 procent rea på alla kläder. Farligt, farligt.
   
Men innan det hinner jag smaka lite på kakan.
   

Lördagsrutor - precis som vi alltid bakade till skolan när vi var små, visst mamma?
  

Kommentarer
Postat av: K

Men shit, tiden går så sjuukt fort..

Din plats på jorden är i Götet !!! inte Sydney eller nån annan dum plats. Dit får man åka, men bara om man kommer hem igen! ;)

2009-10-28 @ 08:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0