Inglourious Basterds

2009-09-20 01:44:13
.

Bra skit! Lite mycket pang pang för min smak kanske och jag fick blunda några gånger när det blev för blodigt (mesigt jag vet), men en riktigt cool film. Sköna komikinslag, underbar musik och grymma skådisar, speciellt han som spelar Hans Landa. Money well spent helt enkelt.

Men vad.... mitt msn har försvunnit. Det är helt borta, och det går inte att söka efter det heller. Störigt.

Det blev godis till bion, alldeles för mycket också. Om det är nån som vet hur man säger nej till choklad så var snäll dela med dig av dina kunskaper. Åh nu blev jag sugen på mjölk. (Bästa bakisvätskan för övrigt)

Jag kollar på tv400 som jag för övrig fick reda på att jag hade nu i veckan. Woho, en kanal som i stort sett bara visar massa skit, precis vad jag älskar. Nu visar de en sån där menlös romantisk komedi, av den dåliga sorten, som man bara kan stänga av mitt i utan att ägna en enda tanke på hur det ska sluta. Perfekt när man ska sova.

En extra kanal är iofs det sista jag behöver. På tal om kanaler så ringde det en försäljare från tele2 för nån dag sen och undrade om jag ville skaffa canal+ paketet. Jag förklarade att fler kanaler är det sista jag behöver eftersom jag lider av sjukt dålig självdiciplin och ofta fastnar framför dumburken. Han fattade att jag inte var intresserad men ville ändå prata lite till  för att, som han uttryckte det, fördriva tiden istället för att behöva ringa massa samtal till sura personer. Han (minns inte vad han hette) var också student och jobbade tydligen extra på tele2. Han var rätt trevlig.

Det är faktiskt andra gången jag charmar (haha!) en telefonförsäljare. Förra gången snackade jag med en kille i 40 minuter (!) Han påstod att han hette Tim om jag inte minns fel.
Ja, vad ska man säga? Jag är antingen konstig, charmig, desperat eller bara sjukt bra på att ta tillvara på varje tillfälle? Inte otrevlig kanske är det rätta svaret... Alla har vi olika talanger.
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0