Skolutflykt

2009-09-15 22:59:03
.

Redo för Luleå

Idag har vi treor varit i Luleå tillsammans med journalisttvåorna och träffat Maciej Zaremba. Han skriver på DNs kultursidor och har publicerats med flera omdebatterade artikelserier gonom åren. Så idag har vi både fått träffa honom och ställa massa frågot plus att vi lyssnat på en debatt om mediebevakningen angående den 20-åriga grannfejden i Vojakkala. Hur som helst så har det varit en riktigt intressant dag.

Men nu över till dagens viktigaste händelse. När vi hade lite tid över, efter att vi tryckt i oss en supergod thailändsk middag, gav jag mig ut på jakt efter en skateboard. Eftersom de är slut i Piteå (och inte ska fås in heller eftersom säsongen är slut (?)) så var Lule mitt sista hopp. Efter lite kringflängande så hittade jag tillslut en, så nu är jag 200 kr fattigare, en skateboard rikare och lite gladare. Jag längtar redan tills jag ska inviga den. Det blir nog imorn tror jag.

Nu ska jag kolla om det senaste avsnittet av Greek kommit upp sen borde jag nog hoppa i säng, borde är nyckelordet här. Jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska skriva reportage om heller och deadlinen var igår. Panik.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0