Lördag

2010-04-25 06:54:43
.
Juliettes typ pojkvän (long story) från Brisbane är i Sydney den här helgen så i går tog vi en liten minirunda här i Darlinghurst. Först satte vi oss på vår balkong med en flaska rött och en burk wasabi peanuts. Riktigt mysigt. Jag har aldrig wasabinötter innan men de var verkligen supergoda.

När vinet var slut gick paret i väg och åt pizza medan jag kletade på lite smink och slängde på mig en paljettväst. Orkade inte var mer seriös än så. Vi skulle möta upp en kompis till Juan (the boyfriend) vid en bar som hette Darlo bar. Komiskt nog visade det sig att den baren låg precis utanför vårt hus. Tror inte ens vi gick 100 meter. Väldigt bekvämt tycker jag. Vi har gått förbi den flera gånger innan men alltid tyckt att den ser ganska sjabbig ut. Vilken felbedömning. Vi har nog hittat en ny favorit, tror jag. Nära och bra också :)

Vi surplade i oss en drink på Darlo gick vidare till krosset men ångrade oss ganska snabbt, dumpade Juans polare och tog en drink på en annan bar precis vid vårt hus istället. Efter det tackade jag för mig och gick hem och åt en smörgås med gurka. Perfekt nattamat. En lugn men trevlig lördag.






  

Kommentarer
Postat av: mammi

Bra att det fanns ngt sött på bilderna,(-: eftersom mackan ser ganska äcklig ut )-:!!!! PUSSPUSS!

2010-04-25 @ 10:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0