You got a friend

2010-04-19 15:49:10
.


I dag har jag legat nere vid Rushcutters bay några timmar på eftermiddagen. Rushcutters är en vik med en liten park och en småbåtshamn. Jag låg där i gräset på min handduk, lyssnade på musik, läste min bok och njöt av solen. Härliga timmar!

Jag skulle egentligen gått ner till viken direkt efter att jag vaknat i morse, men Juliette den stackaren blev sjuk i går och det var inte bättre i morse, så då får man helt enkelt vara en bra kompis och följa med till farbror doktorn. In och ut på tio minuter, och det utan att ha bokat tid. Det är annat än hos vårdcentralen hemma...
Diagnosen löd throat infection (halsfluss skulle jag tro) och nu äter hon antibiotika och har sovit hela dagen. I går hade Franzi migrän också så vi har haft rena sjukstugan här.

Jag mår iallafall prima (peppar peppar) och känner mig glad i hjärtat. 20-kort på simhallen har jag köpt också och i kväll var jag där för andra gången. Franzi och jag simmar 1000 meter på en halvtimme och det är gött som fasen. Minna, var är du? Ända problemet är att min vänstra knä gör skitont varje gång jag tar ett bentag. Det gör liksom ont på insidan knät och när vi vandrade i parken i lördags fick jag halta till och från. Inte alls bra. Ska inte simning vara skonsamt för knäna?
På tal om träning så gav Jona mig en veckas gratis träning på hans nya gym i dag, så imorn är det jag som går på bodypump. Woho!!
Han fick det när han joinade gymmet och eftersom jag alltid tjatar om hans onyttiga kost, dieter och träning hit och dit så tänkte han väl att jag skulle vilja gå. Snällt, tycker jag.

Franzi kom ner för en liten stund sen och var ledsen. Hon och hennes pojkvän (som hon inte kommer träffa på två år) gjorde precis slut, så jag klappade och tröstade så gott jag kunde. Jag tyckte att vi borde hitta på något roligt imorn för att hon ska må lite bättre, så det blir myskväll med bio och choklad.
 
Nu ska jag slösurfa en stund till innan jag kryper ner i sängen. Det kanske blir en film ikväll? Fast nej, mina hörlurar har ju pajat. Ååh, vad störigt. Ja ja, folk har värre problem än så...

Puss mina fina!
  

Kommentarer
Postat av: Minna

Jag är här. Typ 100 meter från simhallen/gymmet, men inte fasen tar jag mig dit. Vart är du min sköna böna, det är det som är frågan? Jag behöver tydligen dig (jättemycket) för att komma iväh och träna. Hjälp, jag förfaller!

2010-04-19 @ 17:04:48
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0