Rock vs. Salsa

2010-04-23 07:46:36
.














I går drog vi ut på stan en sväng. Jag, Franzi och Jona mötte upp några av Franzis arbetskamrater på en salsaklubb nere i The Rocks (det är ett lite fancy område vid Operahuset typ). Jag med min icke-salsiga outfit höll mig ifrån dansgolvet för herrejösses vad grymma alla var. Inte ofta man går på en klubb där killarna regerar på dansgolvet... Jona, latino som han är, tyckte att jag skulle dansa med honom men jag tyckte vi skulle dricka öl istället. Men nästa gång, då ska jag våga mig ut på golvet. Jag råkade nog lova det. Hehe!

När vi druckit upp ölen, shottat Wet pussy och tröttnat på att sitta ute på terassen och glo på hamnen med Operhuset i all sin glory (ibland är livet förbaskat gött) så skulle vi dra vidare till en annan klubb. Vardag innebar tydligen att klubbens bar stänger halv tolv, så istället hamnade vi på nån slags glesbefolkad pub som andades after work och övre medelåldern. Livebandet spelade dock underbara rock-/after ski-låtar och min outfit gjorde sig betydligt bättre här än på salsaklubben. Jag vill faktiskt inte ha klänning jämt... Vi rockade järnet på den gröna heltäckningsmattan aka dansgolvet och stannade tills bandet tackade för sig. Jag skojflirtade med en knubbig, medelålders man i kostym som tillslut vågade sig fram för att ta tre danssteg bredvid mig innan han sprang tillbaka till sin flintskallige kostymkompis. Haha!! Helt underbart.

Taxin hem kostade 5 dollar per skalle, och då gav vi dricks. Helt värt när alternativet är en 40 min promenad i höga skor. Helt värt i låga skor också ;)
 

Kommentarer
Postat av: Minna

Vet du vad. Jag behöver dina klädtips igen, jag börjar åter förfalla. Haha nää..

MEn guud vad grymt du har det! Pusss

2010-04-23 @ 09:44:08
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0