Just another day

2010-02-26 09:57:08
.
Så, nu har jag skaffat internet så jag kan använda min egna dator. Fast jag vet inte riktigt hur länge de 2 GB kommer räcka så jag får försöka hålla mig till vettiga saker när jag surfar, som att blogga och kolla fb.

I dag har det varit mulet så vi har inte gjort nått speciellt. Halva gänget jobbar så jag och Karin, en av Malins kompisar, har mest luffat runt. Jag har skaffat internet som sagt, vi käkade en $10 rumpstek  till lunch (billigt, billigt) och dansk glass till efterrätt. Vad är förresten dansk glass? Sånt funkar bara långt bort från Danmark. Visst äter inte vi dansk glass i Sverige? Eller det är väl liksom inget speciellt med glass från Danmark? Herregud, när jag var i Köpenhamn åt jag Ben & Jerrys och var så lycklig så.
Hur som helst(!) Efter glassen gick vi till Woolworths, det är där eller på Coles som man handlar (Ica eller Coop) och köpte toapapper och Tim tam. Alltså en nödvändigt sak och en god sak, bestäm själva vad som är vad.

I går hade jag en supermysig eftermiddag. Då gick jag till Botanic Garden och la mig och läste/solade på min handduk. Jag bara låg där, kikade på Operahuset, lyssnade på musik och njöt av solen. Efter en timme eller två blev jag omringad av ett gäng hetsiga kakaduor och som den djurfegis jag är bytte jag plats illa kvickt. Jag hann däremot både filma les birdies och ta kort på min härliga tillvaro men tyvärr hittade jag inte min telefon/datorsladd när jag skulle packa hemma i Svedala så bilderna får tryggt ligga kvar i mobilen. Typiskt. Jag vet, jag vet, det är jättetråkigt utan bilder men det ska bli ändring på det snarast. Absolut senast när vi flyttat in i huset. Promise.

Nu ska jag antingen fortsätta tvätta spegelväggen som jag så fint sysselsatte mig med tidigare, kolla vad som visas på australiensisk tv eller äta en Tim tam. Finns ju i och för sig inget som säger att jag inte kan göra allt samtidigt.. Nåja.

Beso y abrazo
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0