To eat

2010-02-24 05:22:16
.
I brista på andra bilder kan jag ju under tiden berätta om några goda saker man kan äta här. Det absolut bästa är de små diskarna som finns lite överallt där de säljer supergod fruktsallad. Vattenmelon, persika, vindruvor, annan melon, ananas och annat gott. Om man vill, och betalar en extra dollar kan man få yoghurt till som finns i olika smaker. Hur smart är inte det när man plötsligt blir superhungrig och inte vill käka hamburgare? Väldigt, om ni frågar mig. Jag har redan köpt det två, kanske tre gånger. Yoghurten med mango är riktigt smarrig.

Sen finns det en annan sak här i Australien som är en höjdare och det är Boost. En superdupergod chokladbar med krisp och kola och mjölkchoklad och hela köret. Jag upptäckte den med mina brudar när vi var här 2006. Visst var det 2006? Efter flera år isär har vi äntligen återförenats och jag kan lyckligt meddela att den är lika delikat som jag minns den.

Ett annat måste här i Australien är deras stolthet när det kommer till kakor. Tim tam. Som en blanding av en kaka och en chokladbar. Finns i massa olika smaker. Jag har än så länge bara provat original men jag tror (tyvärr) att det är en början på en lång och fin vänskap.

En liten notering till min mjukismaffia: Jag har gått förbi Krispy Kreme vid flertalet tillfällen. Har inte handlat ännu, men det kommer nog hända inom en snar framtid. Måste dock säga att jag är lite nervös att bli besviken. Vad tror ni? Tänk om de, gud förbjude, är torra?! Vågar jag eller ska jag fortsätta att leva på vackra minnen?


Ursäkta den något äckliga bilden. Portionen är nästan slut här och yoghurten ser lite rinnig ut. Men tro mig, det är mumsigt.


Här har vi den. Älsklingen vid namn Boost. Så god och fylld med så många minnen. Lovely!
   

Kommentarer
Postat av: mammi

ÅÅÅÅÅÅh... det såg smaskigt ut! Kan du skicka hem några chokladisar till mig?!!!! Du vet vad jag gillar. (-: ( de lär nog smälta!) PUSSPUSS!

2010-02-24 @ 15:03:54
Postat av: Karin

Åh VÅGA!!! :) tror starkt på att du inte kommer bli besviken! Och boost oxå, mums! å det e så gott att resa! ;) puss

2010-02-24 @ 18:49:47
Postat av: Mikis

Jag tror inte heller på besvikelse! Kolla vilken som ser färskast ut och förklara för personalen hur viktigt det är att det blir deras bästa sockermunk som landar i din påse...yummi!

2010-02-25 @ 11:25:51
Postat av: Anna

Åh jag som igår kom på att dom har krispy kreme där.. så skrev du om det precis efter. Det var när jag träna som jag kom o tänka på dom o dej=) åh vad gott!!! puss

2010-02-25 @ 18:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0