Första dagarna i staden

2010-02-14 01:41:39
.
Nu är det lite segt mellan uppdateringarna men jag hoppas ni hänger med ändå. Blir ju lite flummigt innan jag flyttat in nånstans på riktigt.

I förrgår drog vi ut till Bondi. Vilket underbart område va (!) och beachen var det inget fel på heller. Vi göttade oss i solen ett tag och höll krampaktigt i bikinin när vi badade. Vågarna är ju inte att leka med, speciellt inte i en slapp bikini ;) Första stegen i vattnet kändes lite kallt men helt ärligt, 23 grader är inte kallt. Så jäkla skönt. Speciellt när det är så varmt så svetten rinner längs ryggen. På kvällen försökte vi gå ut en sväng här i Kings kross men himlen öppnade sig och vägarna förvandlades till floder. Helt sjukt. Jag har nog aldrig sett så mycket regn någonsin. Brunnarna såg ut som fontäner och det sprang dyngsura människor överallt. Vi sprang i regnet i nån minut och vi såg ut som om vi ställt oss i duschen med kläderna på. Skorna var som små personliga pooler för fötterna. Blött, blött, blött!!

I går adopterade vi en svensk kille, från Piteå såklart vad trodde ni? Tobias, cool snubbe med långt hår och tatueringar. Sjukt lik Heath Ledger är han också. Vi fyra vandrade runt i stan i flera timmar, gick på marknader och käkade fish n chips. På kvällen såg vi Avatar 3D på Imax. Ni vet en sån där supermegastor bioduk. Helt absurt stor. Vi satt längst fram och var typ i filmen. Jag råkade visst somna vid några tillfällen, men det faktiskt outstanding. Bergakungen släng dig i väggen liksom.

I dag är sista dagen för tjejerna här och vi ska nog kolla in Botanic garden om en stund. Tror fasen att vi har vandrat runt i hela stan snart. Vet inte hur många timmar vi bara har gått och gått och gått. Ont i föttern har vi iallafall.

Förresten så slängde jag in några bilder på vårt underbara (känn ironin) rum i inlägget under. Men man måste börja nånstans...

So long!


Ok gräslig bild, men det måste ju finnas en fulbild från första dagarna i Sydney. Det är den här bilden jag ska skratta åt sen. Om ni undrar vem smileyface i sängen är så är det en engelsk brud som bodde här när vi flyttade in, och hon var inte så pretty på bilden. Plus att hon sov och kanske inte alls vill vara med på min blogg ;)


Bondi beach baby


Vanilla skin going on chocolate. Knappast, men kanske hasselnöt...
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0