andra dagen i januari

2010-01-02 18:51:33
.








Det är tydligen lördag i dag. Jag har helt tappat känslan för veckodagarna. Är man ledig på riktigt då eller? Mamma och jag var ute på en liten sol- och snöpromenad i dag. Det var härligt, fast kallt om ansiktet. Vi gick inte så långt för mamma bara slant runt med sin skor hela tiden. Vi såg nog ut som två pensionärer när vi staplade runt på vägarna.

Vi har varit och lämnat fyra soppsäckar med kläder hos Stadsmissionen som jag och syrran rensat ut ut garderoben också. Känns mycket bättre att skänka bort kläderna än att slänga dem. Det är lättare att släppa taget om dem då på nått sätt och jag är knäpp när det gäller sånt. Jag får liksom ett band med mina saker. Innan nyår var vi på systemet och jag och syrran handlade exakt samma saker, ändå ville jag gärna ha min påse för jag kände liksom att just de flaskorna var mina. Inte ego utan bara kärlek :) Alla har vi våra sjukdomar ;)

Nu har vi gosat ner oss i soffan här. Det finns ingredienser för både nyponsoppa och varm choklad i köket, men man ska orka laga det också. Eller värma det snarare ;) Blir nog en sväng till köket så fort jag skrivit klart detta inlägget. Nu alltså.

Puss på er.


Gott nytt år förresten! Jag känner på mig att 2010 kommer bli det bästa året på länge för mig.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0