God

2010-01-22 12:49:32
.


God mor...(för)middag! Jag har lite svårt för att det är middag när klockan är efter tolv. Det kan väl få vara förmiddag liiite längre. Fast helst morgon. Det är bara för att vi kallar måltiden som man äter på eftermiddagen för middag som man blir förvirrad. Ja alltså man kallar det för middag, inte förmiddag. Jesus, det skulle bli förvirrande. Hur som helst, det finns ju ingen som äter middag mitt på dagen... Vi borde alltså säga god lunch eller så borde vi byta namn på måltiden middag. Men jag äter ju ofta middag på kvällen så jag vet inte om det skulle underlätta för mig. Att äta kväll låter ju inte så gott...

Jag är vaken iallafall och jag åt gröt till frukost. Fast i ärlighetens namn så åt jag vid elvatiden, alltså på förmiddagen, så det kanske var lunch egentligen. Förvirrande det där.

God ..eh....? äh vad fan, fyll i själva.
   

Kommentarer
Postat av: Minna

Hemma på västgötaslätta kallar dom lunch för middag. Men även middagen på kvällen. DET är förvirrande.

2010-01-22 @ 17:48:41
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0