La cucaracha, la cucaracha

2010-06-22 09:22:15
.
Bara för att det är min näst sista morgon i Aus så stötte jag självklart på en gigantiskt kackerlacka på toaletten i morse. Jag skulle precis tvätta mig och göra mig sköndoftande när jag lyfte upp handduken från golvet (ja ja det kanske inte borde ligga på det äckliga golvet men nu gjorde det, ok) och det visar sig en mörkbrun, snabb som attan kackerlacka med långa känselspröt och taggiga ben under den. Iiiih!!

Jag undrar om han var på golvet innan eller om han faktiskt var i handduken? Åh usch! Det är värst att möta dem när man är på toan tycker jag för man känner sig så naken där (även om man inte alltid är det). Jag var barfota också vilket absolut inte känns betryggande. Jag vet ju att de inte är farliga men det är äckliga och så jäkla snabba. Och så låter det sjukt creepy när de springer. Nej fy fan!

Jag höll mig ändå förvånansvärt lugn (jag har ju faktiskt mer eller mindre vant mig) och det vara bara att springa ner till köket och hämta insektsprejen. Jag använde den där senast för några dagar sedan då jag träffade på en stor kackerlacka på köksbänken - varför kommer de tillbaka nu för? Sen tassade jag försiktigt tillbaka in på toan och spreja ihjäl den mother fuckern. Mohahaha!! Efter att ha sprungit några varv i panik stendog han tilslut och jag återgick till att fräscha till mig.

Nu hoppas jag att jag dödat tillräckligt med monsterkryp för den här gången. Tack och lov att vi inte har kackerlackor (de är inte så vanliga iallafall) i Sverige.
   

Bye bye, mister cockroach! Won't miss u at all.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0