30 Hardie st

2010-03-16 14:41:54
.
Välkomna in i vårt enkla hem. Jag orkar inte göra en detaljrik beskrivning men ni får nog en skaplig överblick ändå.
Jag har ingen bild på hallen men när man går in genom ytterdörren hamnar man i en liten och ganska mörk (lampan är trasig) korridor som leder fram till vardagsrummet. Till vänster i korridoren finns ett rum för två där aussien Jeremy just nu bor själv.


Det otroligt välinredda vardagsrummet. Det fantastiska ljusarrangemanget på bordet har jag gjort.


Köket funkar helt ok. Jag kan numera bemästra en gasspis. Ugnen vågar jag mig däremot inte på, jag är ju till och med rädd för micron.


Upp för trappan... Här ser man förresten den mörka korridoren.


...och rakt in i vårt sovrum. Dörren till höger är ett rum för två men just nu är det tomt.


Nu har vi vänt oss om och längst bort syns husets enda singelrum där en tjej från Schweiz flyttade in i dag. Hon heter Franci (Francesca) och verkar gulligt. Till höger bredvid sovrummet ligger toaletten. Det kanske är lite svårt att se i den här bilden.


Ja, toan då. Ingen lyx precis men efter att jag skrubbat väggarna så duger den. Mattan hittade jag på baksidan i vår rabatt (?) och körde den i tvättmaskinen tre ggr innan den blev någorlunda vit/ljusgrå.


Min säng. Det fina sängkläderna har jag köpt på Coles (Ica). Än så länge har jag bara två bilder på väggen men jag ska framkalla fler och sätta upp.


Mademoiselle Juliettes sida av rummet.


Min och Juliettes privata balkong. Här utspelar sig nästan alla telefonsamtal hem till Svedala.

Så, nu har ni lite mer kolla på hur jag bor. Det är definitivt ingen lyxstandard men det duger i ett par månader. Lite jobbigt när kackerlackorna hälsar på bara...
   

Kommentarer
Postat av: Minna

Jag tycker det verkar himla mysigt. Gött att bo i hus. kommer du nöja dig med en liten etta när du kommer till helsingborgen sen? Puss

2010-03-16 @ 15:00:05
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: anna

åh ett korten är det super snygga på oss från gymnasiet va=) stlm resan?? Ser mysigt ut..kanske inte världens finaste toa dock=)puss

2010-03-16 @ 17:22:05
Postat av: Mikis

Jag såg också att det var det, mitt tjockiskort! Och jag tyckte med att det såg mysigt ut, du skulle sett hur alex och dom bodde och det var dyrt och vad jag fattat det är ert ett bra läge va? Otäckt med kackelackor men det finns la sånt superspray mot det som dom tjejerna hade vi träffade på det stället där det va gratis pizzabuffe (pizza hut!) på torsdagar och nått typ irländskt quiz en dag? Newcastle va det det? Oj, oj...anywaaayy (ross....) Du verkar ha det bra och det är bra:)

2010-03-16 @ 19:15:27
Postat av: Karin

Haha, noterade också kortet:) va söt du e som tagit med det ända från sverige! Det såg fint ut ja, lite lägre standard e man ju van vid.. ställ ett glas ni druckit ur på förfest över kackerlackorna, det verkar funka! :)Ha det fortsatt bra!! Puss

2010-03-17 @ 08:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0