Livet på hostel

2010-03-02 13:51:26
.

Just nu ligger jag i min våningsäng här på hostelet och slökollar på nån dvd som mina engelska roomies kollar på. Det är en komediserie med typisk engelsk humor. Helt ok ändå. Jag har skrattat några gånger. Förkylningen håller i sig och det syns väl på bilden att jag inte är speciellt pigg. Så är det ibland. Annars har jag hängt nere i köket under kvällen och snackat med Juliette och en främmande äldre fransman med extremt dålig engelska. Han ville däremot gärna lära sig och vi var inte sena att hjälpa honom på traven. Han hade t o m en sån där liten översättningsmaskin. Såg ut som en miniräknare ungefär. Träffade även på två flummiga men sköna italianos när jag skulle diska. Finns många olika typer av folk i denna värld.

Idag har jag haft skola, eller uni som alla säger. Tydligen är det bara femtonåringar som går i skolan? Jag gick upp halv sex i morse. Inte kul när man bor i ett rum med sju andra som sover i ett rum som är pitch black. Men det gick ganska bra. Tycker nästa att det är lite trivsamt att åka tåg(en) och buss till uni. Lite ensamt kanske, men trivsamt. Jag gillar ju transportmedel :) Tur det, för det tar ca en timme och femton minuter att åka dit.

Just det ja, det blir ytterligare en natt här på hostelet. Vi kunde inte gå på vårt inflyttnigsmöte imorn för vi har uni så därför blir inflyttningen framflyttad till torsdag. Lite segt men vad ska man göra?
  
Nu ska jag snyta mig för sjuhundraelfte gången och sen ska jag mysa i sängen med den andra Twilightboken innan jag somnar. Jag fick böckerna av Malins kompis när hon skulle slänga dem. De är på svenska så jag tänkte först inte läsa dem, men så ville jag bara smygläsa ett stycke och sen råkade jag läsa ut hela boken. De har en otrolig dragningskraft. Lika bra att läsa dem igen då alltså. Fast de är inte riktigt lika bra på svenska. Har jag redan berättat detta? Jag orkar inte dubbelkolla, det är lättare att dubbelskriva i så fall...

Skola imorn igen. Börjar inte förrän klockan ett så jag kan ta en liten sovmorgon. Härligt!

Gonatt!
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0