Un, deux, trois

2010-03-07 13:36:02
.

Juliette?


Almost...


There she is :)

Bilderna är från min födelsedag, men den har jag ju redan berättat om. I går blev det utgång igen. Vi förfestade lite med Charlotte (housemate) och hennes franska kompis som fyllde år igår. Vi skulle in till stan men efter ett glömt id-kort och fel mobilnummer slutade det med att jag och Jules gick till Sugarmill i Kings X. Det tog ett tag innan partyhumöret infann sig men efter att vi adopterat en vilsen svensexadeltagare, han betalde sin adoption i drinkar, tagit några galna svängar på dansgolvet med en 30-something Melbournekille och fintat bort några övertrevliga engelsmän slutade min kväll med en argentiskt charmör på läppen. Det blev en riktigt kul kväll. Lite härligt konstig.

I dag har vi mest gjort ingenting. Eller jo för sjutton, jag har ju skurat hela toan. Alltså allt, förutom taket. Hela väggarna var svartfläckiga (såg ut som vattenskador) och handfatet hade nog inte tvättats på evigheter. Jag förstår inte hur dessa människorna kan ha levt så. Men nu bor jag här med mina 25 bast och min tvättsvamp så nu är toan helt ok. Som jag sa till Juliette: Jag kan inte utföra mirakel, men det är renare än innan. Jag känner mig nöjd. När jag ändå höll på så åkte dammsugaren fram och de enorma dammråttorna, som tydligen fått bo här i all fredlighet, fick sig en rejäl match. Jag vann.

Bättre bilder på huset kommer snart. Jag måste ju fota toan och sånt nu när den är städad. Ni kan ju se min säng på bilderna iallafall. Jag har tänkt ta tag i bakgården och den lilla ytan utanför ytterdörren också. Herregud vad jag grejar, men jag älskar ju att flytta in och göra fint. Sen får vi se hur länge det håller i sig?

Nu ska jag ringa och gratta mamma.

Bisou
  

Kommentarer
Postat av: Minna

Shit så huslig du är. Synd att du inte får nån hjälp...

Gött med argentinaren. =) Puss

2010-03-07 @ 14:07:40
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0