Lollipop on credit

2010-05-04 09:48:06
.






Haha, jag släpper inte den klubban i första taget. Fast den var ju egentligen inte jättegod. Mango. I dag är det tisdag och på tisdagar är min tidiga dag. Jag slutar jag redan halv ett vilket är riktigt skönt. Jag är ju inte hemma förrän klockan två men det är ändå skönt. Egentligen börjar skolan klockan åtta i dag men det innebär att jag måste gå hemifrån kvart över sex, vilken i sin tur betyder pipande alarm runt halv sex och det mina vänner, det känns sjukt omotiverande. Kort och gott: jag hoppar den första föreläsningen lite titt som tätt. Den är bara en timme så jag får ju knappast sovmorgon men det är ändå en liten extra  stund i sängen.

I dag fick jag tillbaka mina första assignments. Först fick jag de tre uppgifterna som jag gjorde i filmkursen (kommer ni  ihåg dem? Bland annat min analys av öppningsscenen i en av Ingmar Bergmans filmer plus lite andra analyser och sånt). Hur som helst, de var knappast lysande och jag hade nöjt mig med pass (godkänd) men jag fick minsann credit, i genomsnitt. Wohoo!!

Okej nu blir det lite snurrigt här men försök hänga med. Vi kan få fem olika betyg. Fail, pass, credit, distinction och high distinction, fast som jag har förstått det så får typ ingen high distinction. Varje kurs har en maxpoäng på 100 poäng och likaså varje assignment. Så när vi ska få vårt slutbetyg i en kurs lägger vi ihop alla poäng vi fått på våra assignments och sen delar vi det på antal assignments och vips, där här vi våra poäng för hela kursen. 

Så här sen poängtabellen ut:

0-50 (F) Fail
50-64 (P) Pass
65-74 (C) Credit
75-84 (D) Distinction
85-100 (HD) High distinction

De tre uppgifterna som jag fick tillbaka i filmkursen var alla bedömda enskilt men i snitt fick jag 69 poäng. På den ena uppgiften, den som jag tyckte hade gått sämst konstigt nog, fick jag hela 74 poäng. Det är ju nästan distinction! Hallå eller :) Men det är snittet som räknas och då fick jag som sagt 69.
Några tjejer som jag brukar prata med fick 60 och 58 eller nått i den stilen, så jag var bättre. Kändes ju super :) Gött att slippa vara den blåsta svenska bruden, hehe. Jag följde förresten med de tjejerna, Susannah och Daniella, till en stad i närheten av uni på vår långa rast igår. Vi åt sushi och kollade i massa affärer. Trevligt.

Jag fick tillbaka ytterligare en essay under dagen. Den var i kursen English text & writing och vi skulle besvara på om kontext spelar någon roll för att vi ska kunna förstå texter och allt vad det nu var plus referera till massa olika teorier och skit. Här hade jag absolut inget hopp om höga betyg, jag vågade knappt hoppas på att jag skulle få pass på den. Herregud vad den var svårskriven och jag var ju inte ens säker på om jag förstått vad jag skulle göra. Men hör och häpna, jag fick minsann credit på den också. Hahaha! Helt otroligt. Detta med att kunna ordbajsa alltså ;) Good on me! I det stora hela hade jag en väldigt tacksam dag på uni i dag. Därav klubban som fick bli min belöning.

Nu ska jag nog ta mig ner för den förbaskade mördartrappan för att värma lite middag. Lyxigt när man har rester i kylskåpet. Sen borde jag plugga men jag tänkte att jag skulle förklarar varför jag och den dumma trappan har en liten dust med varandra först. Jag har massa bilder från i söndags att visa er också. Vi åkte på en liten dagsutflykt till Watson Bay och det var superdupermysigt.

Hörs om en stund (fast ni har väl nästan inte ens gått upp ännu?)

Later!
  

Kommentarer
Postat av: Minna

Heja heja du är bäst! Gud vad skönt att alla grejer funkar fint för dig! Puss finaste alexandran

2010-05-04 @ 10:49:18
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: mammi

Du är grymt duktig...! tänk att bräda inhemskt folk. (-: Du är bara bäst! PUSSPUSS!

2010-05-04 @ 18:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0