Vilken trapp-app-app-app-a?

2010-05-13 12:01:29
.
I dag har jag haft en skön dag. Vaknade klockan nio när Juliette höll på att göra sig iordning för uni. Jag låg kvar i sängen till elva tolv nånting, svarade på mail, kolla fb, bloggade och sånt. Sen gick jag upp och tog på mig kläder, lagade lunch plus städade lite i köket. Klockan två lämnade jag huset med promenadkläder på mig och en ryggsäck fylld med böcker på ryggen. Jag gick genom Botanic garden, förbi Operhuset och bort till biblioteket vid Circular Quay där jag lämnade tillbaka böckerna och lånade två nya.

På vägen in till biblioteket lyckades jag snubbla i trappan och i stort sett landa på alla fyra framför massa folk som satt ute och fikade. Snyggt Alexandra. Alltid lika pinsamt när man är själv och ramlar, eller hur? Blir nog inga blåmärken den här gången som tur är. De gamla är fortfarande kvar och jag tycker iallafall att de kan försvinna innan jag skaffar några nya.

Inne på biblioteket lyckade jag tappa mina älskade solglasögen i trappan (svårt med trappor verkar det som) och de föll två våningar ner och landade tydligen nån centimeter från en gubbe som jobbade där. Jag skyndade mig ner och fick tillbaka glasögonen som, tack och lov, var helt intakta. Skönt att veta att det är riktiga grejer och ingen skitkvalité. Tack igen syster-yster för mina fina brillor.

När jag var färdig på biblioteket promerade jag samma väg tillbaka och väl i kx svängde jag förbi Coles och köpte med mig lite mat, bland annat kängurustek och fiskfiléer. Gott gott! 

Nu ska jag faktiskt gå ner och laga till lite stekt fisk med kokt potatis och persilijesås, men efter det ska jag försöka slänga in bilderna från husfesten. Deal?

In a while, crocodile.
  

Ray Bans - Bra skit!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0