Watson Bay

2010-05-04 17:35:11
.
Vädret var så härligt i söndags så vi bestämde oss för att göra en liten dagstur. Juliette var tvungen att plugga och kunde inte följa med, men Jona, Franzi, Stefan och jag åkte ner till Cicular Quay där vi tog färjan ut till Watson bay. Bara att komma ut på havet var ju rena fröjden tyckte jag.

Watson bay var riktigt mysigt och även om vi inte utforskade viken så mycket blev jag helt förälskad. Det kändes som en härlig blandning av Marstrand och nån grekisk ö. Fast när vi kom upp på klippan där vi åt vår picnic förvann alla liknelser med allt vad Marstrand heter. Det var helt sagolikt att sitta där på klippavsatsen och utsikten var helt fantastisk. Vi gottade oss i solen, åt baguetter med salami, avocado och fetaost, såg massiva spindlar och vackra blommor.

Vid fyratiden drog vi oss tillbaka för att göra oss iordning inför kvällen. Franzis arbetskompisar Brandon från N.Y. och Jin-jin från Australien kom över och sen gick vi allihop till Hugo's här i kx. På söndagar har de 5 dollar inträde, 5 dollar pizza (supergod) och 5 dollar drinkar på Hugo's. Vi åt, drack, dansade och träffade roliga människor men lyckades faktiskt komma hem hyfsat tidigt. Måndagen var nog ändå lite seg för oss allihop, men absolut värt det.

Vilket liv jag lever alltså. Världsklass.






























   

Kommentarer
Postat av: Minna

Nahahahahajs! (Lite avundsgråt i orden samtidigt som jag tycker du har det najs)

2010-05-04 @ 18:51:06
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: K

Living the dream baby, living the dream! ;)

2010-05-04 @ 20:07:26
Postat av: anna

åhhhh vad härligt det ser ut.. här e typ kallt, iaf för att vara maj.

puss

2010-05-04 @ 21:10:53
Postat av: Em

Ämen fy tusan vilka härliga bilder! Jag är galet avundsjuk. Piteå bjuder inte på mer än fyra plusgrader och moln. Skulle inte bli förvånad om det snöade lite till.

2010-05-06 @ 14:10:38
URL: http://emmeliewallroth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0