"We don't even have cheesecake in France"

2010-05-15 19:43:35
.


Hade varken tillräcklig ork eller hunger för att laga middag så det fick bli yoghurt med smak av fransk cheesecake och fruktsallad. När jag hittade yoghurten i affären kunde jag inte hålla mig. Tänk smaken av äkta fransk cheesecake Inte nån jäkla fabrikerad smaktillsättning utan äkta cheesecake, från Frankrike.

Min inbillade lycka vara dock längre än en halv nanosekund innan min alldeles egna fransyska tittade suspekt på min yoghurt och påstod att de inte ens käkar cheesecake i Frankrike. Va?! Hur är det möjligt? Landet som utger sig för att vara experter på ost och vin. Menar de att de inte har kommit på att man kan göra en cake av the cheese ännu? Det får nog bli en tripp till Paris inom en snar framtid för att undersöka fallet närmare. Kanske jag borde packa ner en rejäl portion ostkaka (vilket för övrig är något helt annat än cheesecake) och bjuda folk på Champs-Élysées? Oui?

Den jäkla falska yoghurten var inte ens speciellt god. Jag fick spetsa den med hallonsylt för att kunna njuta någorlunda. Om den nu verkligen smakade fransk cheesecake kan jag förstå varför det inte blivit en hit i France-land.

Klockan är 03.45 här på jordens undersida och jag är långt over due när det kommer till sovning. Inte har jag tid att ta en ännu längre (för lång blir den alltid) sovning imorn. Studierna har knackat på axeln hela dagen och om jag inte tar itu med dem imorn kommer det ha haft ihjäl mig till på måndag.

Bums i säng.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0