Welcome home Jessica!

2010-05-15 16:56:37
.
I dag seglade 16-åriga Jessica Watson in i Sydney Harbour efter att ha seglat runt jorden, alldeles ensam. Den 18:e oktober 2009 lämnade hon Sydney Harbour och i dag, nästan sju månader senare, återvände hon efter att ha seglat ett varv runt jorden, non-stop. Nämnde jag att hon har seglat helt ensam? Nämnde jag att hon är 16 år?! Helt galet!

Vi satt här hemma och kollade på välkomstfestligheterna på tv när vi plötsligt fick ett ryck och stack ner till hamnen för att vara med i vad de kallade "ett historiskt ögonblick i Australien". Vi joinade de flera tusen, inklusive Australiens premiärminister, som väntade nere vid Operahuset för att hälsa Jessica välkommen hem. Det tog ett litet tag och vi väntade med spänning men tillslut kunde vi äntligen se den rosa segelbåten. Med Jessica vid rodret eskorterades Ella's Pink Lady av, vad som såg ut att vara, hundratals båtar in i Sydney Harbour. Det var en häftig syn.

När hon ställde sig på torra land och återförenades med sin familj efter sju månader på havet var det nästan svårt att hålla tillbaka tårarna.
















I stort sett alla kanaler sände live från hamnen.


Australiens premiärminister...eeh här borde hans namn stå, men jag har faktiskt ingen aning om vad han heter.


Jessica med sin mamma och pappa. Hon är lika Mischa Barton tycker jag.


Jessicas resa. Hon var tvungen att korsa ekvatorn för att det skulle räknas som en jorden runt-seglats.
  

Kommentarer
Postat av: Carolina [fotograf]

Sv: Men åååh, kan du inte fota lite från Bondi Beach? Jag hade lätt slängt mig i en liten svimattack om dom närmat sig de där livräddarna haha. Speciellt Harries ;)



Drog igång "Veckans Blogg" nu då jag av personliga skäl inte orkar blogga så mycket just idag. Anmäl dig gärna ♥

2010-05-15 @ 17:12:16
URL: http://caroflina.se
Postat av: simone

Vad häärligt det ser ut :D

2010-05-15 @ 18:21:46
URL: http://fattybom.se
Postat av: Bobbo

vi får la se till och skaffa dig en karl då, lär ju inte vara så svårt;)

2010-05-15 @ 19:00:13
URL: http://www.djungeltrumman.se/pungdask

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0