Helgen med Minna

2010-09-13 22:02:06
.
Jaha, då var det ju den där helgen som inte blev som planerat som jag lovat att berätta om. Skånehelgen som blev en Göteborgshelg istället.

Fredagskvällen spenderades i och för sig i Skåne. Minna, syrran och jag slappade hemma hos Minna. Åt räkor, drack vin och tjattrade om allt och inget precis som vilken tjejkväll som helst.

På lördagskvällen, när vi kommit fram till Gbg, surplade Minna och jag i oss fisksoppa, drack lite martini och skjutsades in till stan där vi satte oss på Lilla London med varsitt glas vin.

Efter några timmars snack och ett antal regelbundna gäspningar bestämde vi oss för att ta bussen hem. Väl på den efterlängtade bussen hamnar vi bakom ett gäng glada damer. Minna och jag satt och smålog och kunde inte låta bli att tjuvlyssna på dem då de var ganska roliga och några av dem lite berusade.

När de efter ett tag börjar prata högt i telefonen med en av deras söners kompisar och insisterar på att komma till deras fest lyssnade vi ännu mer. Plötsligt inser jag att de faktiskt pratar med min kusin och några andra kompisar till mig så jag slänger iväg ett sms till dem och säger att vi sitter på samma buss som damerna i telefonen. Innan varken jag eller Minna riktigt hinner förstå vad som händer har vi gått av bussen tillsammans med dessa glada damer och är på väg till en hemmafest där min kusin och flera av mina barndomskompisar håller hus.

Minna och jag slutade gäspa, fick varsin öl och hängde resten av natten med mina gamla killkompisar som jag inte sett på år och dar känns det som. Att vi sedan fick skjuts hem av kvällens nyktre chaufför gjorde en oväntad och väldigt trevlig kväll ännu bättre.

Så kan det gå när man åker buss 25 hem och följer med okända damer på hemmafest ;)

Resten av helgen bestod mest av sollapande, glassätande och väntande på Minnas tåg. Anna möttes oss vid Lejontrappan i stan och vi gottade oss i solen innan Minna var tvungen att ta tåget tillbaka ner till fina Helsingborg.
Men Göteborg fick många pluspoäng hos mig den där helgen ska ni veta.

Tyvärr har jag inga bilder på vare sig hemmafesten eller de glada damerna. Men jag har några bilder från de andra delarna av helgen.














  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0