Joho, Rom byggdes visst på en dag

2011-04-13 18:02:40
.
Innan årsskiftet lämnade jag in en ansökan om renovering i min lägenhet. Eftersom man fick skriva så många önskemål man ville tog jag i så mycket jag kunde utan att behöva skämmas. Nya tapeter i hall, sovrum och vardagsrum och nytt golv i hall, sovrum, vardagsrum och kök (typ hela lyan med andra ord).

Jag fick förklarat för mig att de ska komma och kolla och utvärdera mina önskemål nu i april. Det som sedan bestäms ska göras om kommer att fixas i augusti. Lång väntetid tyckte jag, men jag vet inte hur sånt här brukar gå till..?

Hur som... I går ringde Uffe the målare till mig och sa att de ville komma och kolla på lägenheten nu i veckan. När jag undrade om vi kunde ta det nästa vecka säger Uffe att han hade tänkt börja tapetsera och måla redan på torsdag. What?! Nu på torsdag? Men augusti då?

Uffe och hans bror hade tydligen en lucka i schemat. Så jäkla förträffligt för mig!

Det kliade visst i Uffes fingrar för senare frågade han om de kunde börja med hallen redan i dag. När jag kom hem från jobbet hade jag nya tapeter i både hallen och sovrummet. Ivrig den där Uffe. Tur att syrran var hemm och kunde flytta möbler. Imorn ska de måla tapeterna och på måndag tar de sig an vardagsummet.

Renovering tidigarelagd från augusti till april. Så jäkla gött!!! Nu hoppas jag bara att golvläggaren också kommer tidigare ;)
  

Kommentarer
Postat av: Minna

Nämen va?! Vilken otroligt god nyhet, nu måste jag komma till dig snart och kolla. Den där dumma förkylningen har förresten börjat blossa ut hos mig. Hej 25-årskalas. Jag låtsas som inget och så kör vi på ändå. Bra plan?

2011-04-14 @ 10:09:59
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Sanna

Alex, jag älskar att du börjat blogga lite mer! :) Och du, härligt att få nyrenoverat - sånt får humöret på topp! Ta hand om dig. Stor digital kram!

2011-04-15 @ 16:33:31
URL: http://sannalangvik.blogspot.com
Postat av: Sanna

Haha, protesterar du mot min kommentar eller? Hallååååå Alex, var är duuuu?

2011-04-21 @ 12:03:07
URL: http://sannalangvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0