Let it snow

2011-12-17 23:07:50
.
Som jag längtar efter snö nu. Trots att jag arbetar till största delen utomhus vill jag inget hellre än att vakna upp till snötäckta gator och gnistrande trädkronor. Jag är ju en sådan människa som faktiskt tycker om vintern, men snön har ju en stor del i det.

Tyvärr verkar det som om de små vita flingorna kommer att hålla sig undan till jul, och därför är jag så himla glad att jag ska fira nyår i fjällen. Längtar efter att känna hur det knarrar under fötterna och se hur solens strålar förvandlar snön till ett hav av diamanter. Världen blir mjuk när den är täckt av snö.










Drevdagen, Idre
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Fina bilder! Här i Stockholm snöar det, är lite blött men ligger ändå snö på marken.. Puss

2011-12-18 @ 11:03:57
Postat av: Mikis

Jag vill också ha snö! Mjuk och torr snö. Hade julmiddag med riktigt hemmagjort julbord och julklappslek så lite stämning från det men annars är det svårt att få utan snö...

2011-12-18 @ 12:56:07
Postat av: anna

Jättefina bilder!! puss

2011-12-22 @ 21:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0