100 år!

2011-01-03 23:27:07
.




Om min morfar fortfarande hade levt i dag hade han fyllt 100 år. I dag, den 3 januari 2011. Tyvärr dog han när min mamma bara var 18 år så jag har aldrig haft möjligheten att träffa honom. Däremot har jag hört en del berättelser om honom.

Min morfar hade en grön papegoja som hette Jacko. Den hade hans son (min morbror) tagit med sig hem när han var ute och reste. Jacko satt ofta på morfars glasögon och plockade hans ögonbryn.

Min morfar var nästan omänskligt stark. När han var ung lyfte han upp ett bord med tänderna.

Min morfar brukade dricka sitt kaffe från fatet i stället för i koppen. På morgonen brukade han ta sig en kaffehalv, tydligen för att tunna ut blodet lite.

Min morfar kunde spela på skedar.

Jag tror att jag hade gillat min morfar.
 

Kommentarer
Postat av: Minna

Det verkar ha varit en kul gubbe. Grattis till din morfar i himlen.

2011-01-04 @ 12:26:51
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Karin

=)

2011-01-08 @ 16:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0