Söndagsångest

2011-01-16 22:16:33
.
Det är därför jag inte tycker om att jobba på måndagar. Jag drabbas av söndagsångest, känner mig nedstämd, ensam och lite vilsen. Det händer aldrig när jag börjar jobbveckan på en tisdag (vilket jag oftast gör) utan bara när min sista lediga dag är en söndag.

Min dag har ändå varit helt ok. Bra till och med. Jag har kollat på en av mina favoritserier, grejat i lägenheten och varit på bio med Minna och David. De är bra, Minna och David. De hjälper mot den där ensamhetskänslan. Mamma i andra änden av luren hjälper också. Mycket.

Jag tycker om att vara själv och känner mig sällan ensam, men när det i bland kryper på, då är det jobbigt. När man är själv utan att ha valt det. Ensam. På en söndag.

Det är ingen fara med mig. I morgon kommer ensamheten vara borta och jag kommer må lika bra som vanligt. Minna och jag ska träna efter jobbet. Jag har inga problem med måndagar, det är söndagar jag inte riktigt tycker om.
   

Kommentarer
Postat av: Mikizzz

Mitt hjärta, kom hit och ha kul! Får man förresten se en bild från ditt rosa liv snart?

2011-01-18 @ 21:30:55
Postat av: anna

Jag håller med.. söndagar kan va värst när man bor själv. Det är då man vill ta det lugnt bara, med familj eller pojkvän o när det inte finns känner man sig extra ensam. Men som du skrev, det försvinner rätt fort. Längtar efter dig!!

2011-01-18 @ 22:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0