One last night in Sydney

2010-06-22 19:20:00
.
Jaha då var den här, sista dagen i Sydney. Jag gick upp innan sex i morse och makade mig iväg till uni för att skriva min sista exam på UWS. Tentan gick bra och det känns skönt att studierna här är avklarade nu. Jag tror till och med att det har gått ganska bra för mig, speciellt med tanke på att jag inte fokuserat riktigt så mycket på plugget som man kanske borde göra. Hrm. Finns så mycket annat att göra i livet ;)

Efter tentan mötte jag Jona i stan, lämnade tillbaka nycklarna till huset och flyttade därmed officiellt ut. Sover olovligt i rummet i natt och hoppas att ingen flyttar in tidigt i morgon bitti. Fingers crossed.
Jona och jag strosade runt i stan en stund och gick sedan hem, degade på rummet och jag bakade ytterligare en kaka till honom. Haha, han blir så lycklig då och han behöver lite uppmuntran nu när vi lämnar honom one by one.

På kvällen kom Franzi hit och vi drack lite vin innan vi gick ut och åt avskedsmiddag på Mad Pizza. Jag (vi) har  velat äta där enda sedan jag kom hit men vi har aldrig haft tillfälle att göra det, plus att det alltid är fullt. Men i kväll hade jag bokat bord så äntligen fick vi njuta av deras gudomligt goda pizzor. Vi åt och drack, pratade och skrattade, mindes allt som hänt och gjorde planer för framtiden. Det har varit en helt perfekt sista kväll och jag är så lycklig att jag hittat så fina vänner här i Sydney. Att ha vänner runt om i världen är kanon, även om vi kanske inte kommer ses så ofta :(

Efter middagen gick vi till Wowcow precis bredvid och köpte efterrätt. Jag har alltid velat prova deras nygräddade våffelpinnar med smält choklad så det gjorde vi och inte blev vi besvikna inte. Mums!

Tillslut gick Franzi hem till sig och Jona och jag rullade hemåt (ca 200 meter) och degade framför VM en stund. Jona gick och la sig för ett tag sen och då sa vi hej då. Han ska upp supertidigt imorn och jobbar hela dagen så nu ses vi inte mer. Inte den här gången iallafall... Bye friend! Next time I'm in Sydney the room with the view is mine, ok?! Remember to eat healthy ;)

Franzi följer med mig till flygplatsen imorn så vi säger hej då där. Det där med avsked är inge kul alltså, men vi ses med all säkerhet igen. Zürich är ju inte överdrivet långt bort. Inte Paris heller för den delen.

I love you guys, heaps! ♥

Planet lyfter 14.50 imorn och jag ska vara på flygplatsen runt tolv så jag får se om jag hinner skriva nått innan det, men om inte så ses vi i Svedala.

Later dudes!


























  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0