Back to high school

2011-11-17 18:42:13
.
När jag tänker på det nu, tio år för sent, ångrar jag ihjäl mig att jag inte åkte på ett utbytesår under gymnasiet. Ett år på high school i USA. Shit vad kul! Tänk att få uppleva den school spririt de har i USA, fira homecoming, ha spring break, heja på skolans football team och käka peanutbutter and jelly-mackor till frukost. 

Jag minns det som något jag alltid velat göra men tydligen hade jag andra tankar under gymnasiet...? Däremot kom suget tillbaka under universitetet och jag läste ju en termin i Australien. Ångrar inte det en sekund, men tror inte att det är samma sak.  

College skulle vara kul. Gå på frat parties, dricka öl från kegs i röda solo cups, vara med i en sorority, plugga i ett massivt bibliotek, hänga utanför campus mellan föreläsningarna och gå på massor av dejter. Haha, det kan vara så att jag påverkats lite av min favvoserie som utspelar sig på ett college i Ohio. Vad tror ni?

Tankarna om high school poppade upp i huvudet igen efter alla dessa år eftersom jag råkade snubbla in på några bloggar som skrivs av utbytesstudenter. Min favorit är Lisa som skriver om sitt high school-liv i Idaho. Jag får helt enkelt leva vicariously genom henne. Hehe!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0