Tillstånd: beslutsångest, lagom full och proppmätt

2008-12-07 21:36:08
.
I lördags var det julmarknad i Luleå gammelstad. Massa snö, minusgrader, långkallingar, häst med släde och tomten (fast han luktade konstigt...) Jag köpte julklappar. Rättning: jag köpte en julklapp. Och vilken beslutsångest jag hade. Köpte julklappen, funderade ett bra tag, gick tillbaka för att byta till en annan, bytte, gick nästan därifrån, funderade på att byta till ett tredje alternativ, funderade lite till, svettades och bytte tillbaka till den jag hade köpt från början. Blev under tiden utnämnd till dagens roligaste kund. Bra eller dåligt?
Hoppas mamma blir glad på julafton nu bara...

Senare på kvällen blev det middag hos Lisa med hennes polers från Götet. Traskade sen bort till Minna och David för lite förfest och Sex i stadsparken-allsång. Är nöjd med min insats.
Statt hade nypremiär och vi var där. Det var även Adam Tensta. Inte min musik kanske, men stod ändå längst fram med en arm utsträckt och körde nån slags wax on, wax off move. Kul var det anyway. Och jag gick INTE hem!!

Idag har jag haft lektion. Scenisk. Vi var bara sex pers. Sen blev vi sju. Vi skulle alla läsa en text och gestalta den på olika sätt. Nån läste en sångtext, nån en teater och nån (Minna) läste en dikt. Jag läste ett sms. Så nu vet ni det, alla sms som ni skickar till mig läses upp högt för min teaterklass... Eller inte.
Klockan fyra var det dags för julbord med jobbet. Jättemysigt ställe. Jättegod mat. Och mycket charmiga kockar. Hihi.

Idag är det andra advent och jag har ett paket att öppna.


Kommentarer
Postat av: Emme

Gick du INTE hem? Vart gick du då?

2008-12-08 @ 00:01:20
URL: http://emno.blogg.se/
Postat av: Alex

Skulle du allt bra vilja veta va...? Klart att jag gick hem. Blir ingen action i den här stan. Men jag gick inte hem tidigare..

2008-12-08 @ 14:07:10
URL: http://axxelandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0