Rappakalja - klara, färdiga, GÅ!

2008-10-09 22:58:24
.
(Ett tips för er lite latare människor: Det räcker att läsa den feta texten för att få en kort sammanfattning av min dag)

Jag vaknade i morse av att tv slogs på och jag blev ganska chockad vilket jag egentligen inte borde blivit eftersom jag själv har ställt in den på väckning då min mobil var tillfälligt försvunnen under gårdagen men som efter ett tag återfanns av Minna lika knäpp som vanligt och då menar jag mobilen och inte Minna som jag faktiskt fick hämta idag något som är högst ovanligt då hon alltid kommer och knackar på hos mig eftersom jag aldrig är klar i tid när vi ska gå vilket vi brukar göra vid kvart i nio då vi börjar skolan klockan nio precis som vi gjorde idag för att ha lektion i InDesign där vi får lära oss att redigera tidningar något som jag jobbade febrilt med under lektionen eftersom vi skulle vara klara med en redigeringsuppgift och det blev jag om än några minuter senare än deadline men det kan jag leva med för nu är den i alla fall klar och det känns ju himla skönt eftersom det är sådär halvkul att ha massa ofärdiga uppgifter i släptåg och när vi ändå pratar om halvkul så har jag varit på jobbet idag efter skolan fast bara i två och en halv timme vilket kan tyckas fjantigt men när man typ inte har nått att göra utan bara står där och umgås med fiskarna som för övrigt inte utgör det ultimata sällskapet då känns två och en halv timme som en oändligt lång tid och man kan inte göra annat än att stirra på klockan som verkligen segar sig fram och vägrar slå sju som är det underbara klockslaget då vi stänger butiken och jag äntligen får gå hem och göra det som egentligen hade velat göra hela tiden nämligen se på tv eller logga in på facebook för att kolla om mina älsklingstjejer skrivit i vårt privata lilla uppdateringsmail som huvudsakligen går ut på att vi skriver lite kort om vad som händer i våra liv men även vad som ska hända som till exempel resan till Israel som vi ska göra under julledigheten och som ska bli jättespännande och då vi ska umgås och prata hela tiden vilket vi gör väldigt bra och väldigt mycket när vi väl träffas och gud vad jag saknar dessa människor och önskar att jag kunde träffa dem oftare precis som jag önskar att jag kunde träffa min familj oftare men bor man typ i varsin del av detta långa land ja då är det bara att bita ihop göra det bästa av situationen vilket jag faktiskt gjorde idag då jag ringde mamma och pratade en stund eller mer en timme än en stund men hur som haver så var det ett jättemysigt samtal med massa uppdateringar även där då det verkar vara ett genomgående tema i min vardag som faktiskt är en ganska härlig vardag för tillfället och då speciellt idag verkar det som då jag har varit helt hypad idag och ni inte redan har förstått det utan fortfarande undrar varför jag skriver ett så otroligt nipprigt och jobbigt inlägg så är det bara för att demonstrera för er, ja ni tappra själar som faktiskt tagit er hela vägen ner hit vilket jag är ganska imponerad över och faktiskt ganska tacksam för då jag kan tänka mig att det krävs både tålamod och ork när orden bara maler och maler, men hur som helst det var inte det som var poängen utan poängen var att jag ville bara försöka beskriva hur jag har känt mig och uppfört mig under dagen något som jag tror att Minna kan intyga då hon har fått och oftast får höra de flesta konstiga och totalt ointressanta saker som ploppar ur mig under dygnets 24 timmar som faktiskt börjar gå mot sitt slut och det borde jag nog också göra så nu får det vara slut på mitt svammel och här sätter jag punkt. 
 

Kommentarer
Postat av: Säni

Haha, jag tog mig hela vägen ner och kan bara konstatera att jag kände mig exakt likadan igår! Vaknade för en timma sen, nu ska jag göra frukost, sminka mig och leta second handbutiker på söder för att se om jag kan göra några fynd. :) Hoppas ni har det bra i Pite utan mig! Kramar

2008-10-10 @ 11:46:04
URL: http://jailbreak.blogg.se/
Postat av: Minna

Jag älskar när du skriver sådär. Du är bäst =)

2008-10-12 @ 15:06:40
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0