Bara liiiite....snälla!

2009-04-09 22:31:24
.

Alltså, jag kräver inte mycket men nu börjar det bli väldigt tröttsamt. Kan jag inte bara få liiiite vår? Bara lite..?! Just nu drömmer jag om att sitta i solen med ansiktet vänt mot solen och ögonen slutna. Jag vill hitta en plats i solen där det är lä och man faktiskt kan ta av sig jackan utan att frysa. Önskar att jag kunde få använda mina älskade solglasögon och att jag kunde ställa in mina fula och klumpiga vinterskor längst in i garderoben och sen låta de stå där länge länge.
Men bor man i Piteå så får man helt enkelt klara sig utan vår. Den finns typ inte här. De har en härlig höst, men vår....nej. Visst solen lyser lite då och då och snön smälter mer och mer, men när man precis nästan vågar hoppas på att våren är på väg, ja då börjar det snöa. Det slår aldrig fel. Förra året satt vi faktiskt ute i linne och grillade på Valborg, men visst fan kom det lite snö i början av maj.

Att alla andra i detta avlånga land redan legat ute i bikini och solat gör ju inte saken bättre.. Våren är ju liksom här i närheten. Men men, den som väntar på nått gott... Fast fasiken vad jag är trött på att vänta.


Tänk att kunna sitta och fika ute i solen...
    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0