un monde blanc

2009-11-07 16:48:35
.


Nu är vintern på ingång i Piteå. Snön är visserligen ganska blöt och kommer nog inte ligga kvar så länge, men det är otroligt vackert och jag njuter så länge jag kan. Har ni tänkt på hur lugn världen känns när det snöar? Jag tror att det är för att snöflingorna seglar så  tyst och långsamt mot marken till skillnad från regn som öser ner. När jag gick bort till affären tidigare i dag knarrade det så där härligt under fötterna.

Jag tycker om vintern, även om den kan kännas lite lång när man bor i Piteå. Medan alla njuter av vårblommor i Göteborg i början av april, blir jag överlycklig över att hitta en fläck på gatan som inte är täckt av snö. Efter flera månader i ett snölandskap så känns det nästan konstigt att gå på asfalt. Men just nu njuter jag av att asfalten är täckt av det vita täcket.
   

Kommentarer
Postat av: Karin

Nice! här e d ingen snö så långt man ser..

Vill du ha ett tips på en serie? the vampire diaries!! Lite lik twilight, vilket e lite störande det första avsnittet men it grows on you!:) och vet du vem som e med? (kommer du ihåg han me ögonen från american teens eller va hette serien, me han scout o hon som låtsades va kille..) ja han iaf, heet! :P

puss på dig nu ska jag på bio me Lena, trubbel i paradiset!

2009-11-07 @ 17:45:27
Postat av: K

Young americans!Yes, jag kom på det:)

2009-11-07 @ 21:39:38
Postat av: Aja

Och karaktären Hamilton med de fina ögonen spelas av Ian Somerhalder ;) Jag ska kolla upp Vampire diaries då.

2009-11-08 @ 13:31:22
URL: http://axxelandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0