Sunday, part I - Christmas party

2010-06-15 11:22:29
.
I söndags höll vi i gång hela dygnet och jag kom inte i säng förrän vid nio på måndag morgon. Dygnet innehöll allt från kusinträff till julskinka, socceroos och räkfrukost. Slänger in allt i tre separata inlägg annar blir det så mycket på en gång.

På söndag dag tog jag bussen ut till Leichhardt där min norske kusin Henning bor. Han har bott i Sydney 12 år och med tanke på att vi bara träffats en enda gång tidigare (när jag var liten) tänkte vi att det kanske var ett bra tillfälle att catcha up nu medan jag är här i Sydney.

Leichhardt kallas för Sydney's little Italy och helt i sin ordning stämde vi träff på Bar Italia. Vi fikade och snackade i två timmar innan det var dags för mig att dra vidare. Kul att träffa släktingar som man egentligen inte känner men som ändå hör till familjen. Tyvärr fotade jag ingenting så ni får helt enkelt föreställa er vår reunion i huvudet. Henning är adopterad från Korea och har glasögon och jag hade på mig en svart kavaj och leopardsjal. Vi fikade inne på en Bar Italia's bakgård. Kan ni se det framför er? ;)

På kvällen gick jag och Jona till Franzi's nya hus och käkade så mycket julmat att vi nästan däckade. Skinkan och äpplepajen var outstanding (fast inte i närheten av mammas skinka såklart). Tydligen finns det nått som heter "Christmas in July" här i Australien (även om väldigt få faktiskt firar julen två gånger) så våra vänner bestämde sig för att ha ett "Christmas in June" party som uppvärmning för fotbollsmatchen mellan Australien och Tyskland som började 4.30 på morgonen.

Maten var av alla möjliga sorter eftersom alla tog med sig något och de flesta kommer från olika delar av världen. Vi åt julskinka, ugnsrostade grönsaker, majsgryta, kalkon med kängurufyllning, sjukt tjocka pepparkaksgubbar, godis, brinnande pudding och mer och mer och mer...


Julskinkan var populär.






Tomten var där.


Vissa av pepparkaksgubbarna hade fått liiite för mycket färg.


Skinkan tog slut fort så Franzi fick helt enkelt gnaga på benet.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0