Tisdag, det är efter måndag

2010-05-18 15:59:43
.

Nej, jag har inget spännande att berätta direkt.

Jag hade en presentation idag i min English text & writing tutorial. Fem minuter med all eyes on me, men det gick bra. Varje vecka ska vi ha läsa olika texter och sen har alla varsin vecka då de måste presentera och lyfta ur de viktiga punkterna från den veckans text. I dag var det alltså min tur och texten som jag skulle prata om handlade om tragedier (ni vet, typ Hamlet, Othello och dem). När jag var klar la läraren upp en over head som hon hade med sig och på den stod exakt de punkterna som jag hade pratat om. Antar att det betyder att jag lyckades välja ut rätt grejer från texten. Good on me!

Just det, jag såg en man med jättelångt hår igår. Han hade flätat det och flätan gick hela vägen ner till hans vader. Till hans vader! Det är ta mig sjutton långt hår. Jag brukar ju gilla killar med långt hår (här ser jag exempelvis Johnny Depp framför mig) men den här killens hår såg snarare ut som en svans. Inte så hett om ni frågar mig, fast jag är ju inte superförtjust i djur heller. Kanske faller någon annan i smaken? Uppenbarligen.

Något som däremot är hett är vårt rum. Värmefläkten står på max och det är säkert runt 30 grader här inne just nu. Allt för att vi ska få till den där tropiska känslan som man alltid eftersträvar. Det är nästan så man svettas bara av att knappa på tangenterna alltså. Jeeez.

Imorn ska jag ha en till presentation (usch, inte favoritsysslan direkt) i ämnet Writing Fiction. Det är en gruppresentation och varje grupp ska prata om en viss genre. Vi gör crime fiction men min grupp är helt hopplös. Alla har fem minuter var att snacka och det är väl ungefär så långt vi har kommit i vårt samarbete. Jag hade en skitbra idé om att göra presentationen som ett rollspel och alla tyckte det var en strålande idé. Men steget från idé till handling verkar vara längre än avståndet mellan mig och min framtida karriär som USAs första kvinnliga och svenska (random?) president. Jaja, jag har mina fem minuter klara, resten skiter jag i stort sett i.

Jag har fått fem mygg(?)bett bara helt så där utan förvarning. Två på ovansidan av min högra fot, precis innan ankeln börjar. Nu har ju jag inga riktiga anklar vilket min urgulliga expojkvän så snällt upplyste mig om vid sexton års ålder, men där de börjar på en person som har anklar, där sitter två envisa bett.
Sen har jag ett på min högra axel som började klia idag när jag var i skolan. Upptäckte ytterligare ett på hackan (!) som jag redan mer eller mindre kliat sönder. Kul att få en extra jag-är-ingen-finne-men-jag ser-ut-som en när jag redan har två på kinden och en mitt i pannan.
Det sista bettet har minskat någorlunda från sin ursprungliga storlek. Det sitter på utsidan av mitt vänstra lår och såg tidigare ut som böld av något slag när jag hade leggings på mig.

Fasen, nu börjar det klia irriterande mycket på mitt högra ringfinger också. Typiskt. Hade det varit vänstra ringfingret så hade man ju kunnat tro att den biologiska klockan tillslut vaknat till liv och insett att jag faktiskt fyllde 25 ganska nyligen men fortfarande är singel. Men nu är det inte det vänstra fingret som kliar utan det högra...

Nej men som jag sa från början: jag har inget spännande att berätta direkt.

Hörs imorn dudes!
  


Som sagt, långhåriga killar. Ja, tack!
Den här snubben fångade syrran på bild när vi var ute på Manly nån gång i mars (shit vad tiden går fort). Hon och Karin hade nått fint smeknamn på honom men jag minns inte vad det var... Vad kallade ni honom för Jennifer?
   


Kommentarer
Postat av: Syrran

Det var Malin tror jag som kom på namnet.. Bradley-Shadley.

2010-05-18 @ 19:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0