Först kommer hösten, sen vintern

2010-10-17 10:38:14
.





Det känns som jag inte riktigt hänger med här nu. Vad hände med hösten liksom? (Liksom, vilket fantastiskt fjortisord) Plötsligt vaknar man upp till minusgrader och frost och jag som nyss tyckte att det var sommar...

Men missförstå mig inte nu, jag gillar verkligen vintern. Frosten som glimmar i solskenet, den krispiga kylan som biter i kinderna, känslan av att komma in i värmen efter kall promenad hem, snö och alla lukterna av jul. Jag längtar fakiskt. Men ändå vill jag hinna njuta av hösten ett litet tag innan. Det är bra att få suga i sig alla färgerna innan allt blir helt vitt. (Det är i denna stund jag inser att mina vita vintrar i Piteå är över och att jag från och med nu kommer få nöja mig med gråa, möjligtvis smutsvita, vintrar).

Det här kommer bli min första vinter i Helsingborg och jag tror den kommer bli fantastiskt (om än smutsvit). Men jag har hela tiden varit inställd på att flytta ner under hösten, så vinter får helt enkelt hålla sig till efter den 1 november.

Förresten, visst tar Minna fina bilder?
     


Kommentarer
Postat av: Mamma

Åååhh! Vilka underbara bilder! Proffsig modellfotograf. (-:

2010-10-18 @ 20:37:04
Postat av: Lisa

Men min skapare, gud och jesus vad söt du är! Skulle nog säga att Minna fuskat då hon haft en sån söt modell.



Å så har vi samma nya soffa:) Miss ya

Kram

2010-10-26 @ 15:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0