Lucia

2011-12-13 07:34:00
.
I dag är det Lucia. Jag tycker att det är en av julens bästa delar med alla levande ljus och vacker körsång. Tyvärr är jag på jobbet hela dagen och kommer inte få uppleva så mycket luciafirande, men jag tänkte att jag kunde ge er lite stämning i stället.

För två år sedan sjöng jag i luciakören på mitt universitet. På mitt campus läste ju både medie- och musikstudenter, och ingen musikskola är väl komplett utan ett luciatåg? :) Men det året som jag var med bestod kören faktiskt till störst del av mediestudenter, fast under ledning av fantastiska musiker såklart. Det var en jätterolig upplevelse, trots at vi fick gå upp galet tidigt på morgonen för att hinna sjunga på alla olika platser under dagen.

Hur som helst så filmade Minna vårt sista uppträdande och även om bilden är kass så tänkte jag att ni kunde få lyssna på en låt. Det är förresten jag som står till höger om lucian:)

 Jul jul, strålande jul sjunger vi och ett tips är att sänka ljudet för det kan vara lite högt. Trevlig Lucia!


 

Kommentarer
Postat av: Mikis

Jisses så fint!! Precis vad jag behövde för att komma igång nu på morgonen...har planer på ett eget tåg i eftermiddag, det lär låta för jävligt, men det är väl tanken som räknas?

2011-12-13 @ 08:39:18
Postat av: Minna

Skakig kameraman det där.. Men vilket fantastiskt luciatåg. Jag minns att jag hade världens gåshud när jag satt där och njöt av era stämmor.

2011-12-13 @ 09:49:59
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Karin

Så fint!! Första luciatåget jag ser idag, mys.. ska sätta på tvn och hoppas få se ett där oxå!:)

2011-12-13 @ 18:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0