Me, myself and Friday

2012-02-04 17:05:00
.
I går hade jag världens bästa fredag. Vaknade klockan sju(!) och låg och drog mig i sängen en stund. Njöt av känslan att inte behöva gå upp. Åt jag min hemmagjorda müsli till frukost och försökte titta lite på tv samtidigt, men det var mest tv-shop så jag stängde av.

Medan gjorde mig i ordning ringde jag till min fastighetsskötare och bad dem hjälpa mig med mitt iskalla element i köket. Strax innan jag skulle gå ut kom en jättetrevlig kille och luftade elementet - som nu är varmare än någonsin förrut.

Sen åkte jag bort till Väla (köpcentrum) och strosade några timmar för mig själv. Jag brukar inte tycka om att gå och shoppa själv men i går var det jätteskönt. Ni har ju redan sett vad jag köpte så det ska jag inte rabbla igen. När jag kom hem var jag döhungrig och slängde ihop världens bästa snabbmat - spaghetti och fiskbullar i hummersås. Haha, så jäkla gott!

Trots fredag var tv:n avstängd hela kvällen. Istället satte jag på lite musik, bland annat Lalehs nya skiva - som jag för övrigt älskar - och sedan satt jag i soffan och tecknade en bra stund. Otroligt skön sysselsättning alltså. Tiden bara flyger förbi och det är så himla roligt. Jag är ju inte så himla bra ännu, men jag tror att jag skulle kunna bli så mycket bättre om jag bara övar.

Att det sen ringde en fin kille från Spanien blev liksom grädden på moset denna fantastiska fredag. Fler sådana tack!

Kram på er!


Så här blev det. Eftersom jag inte är så bra på att teckna själv ännu brukar jag titta på andras bilder och försöka härma. Alltid lär man sig något. Originalet till den här teckningen är gjord av en tjej som heter Sara Woodrow. Hon är skitduktig och ni kan se hennes blogg här.


Nackdelen med att rita med blyerts är ju helt klart att man blir så smutsig. Jag tror minsann att jag får köpa mig riktiga tuschpennor istället.
  

Kommentarer
Postat av: Minski

Du är verkligen duktig!!! Ses snart? Jag saknar sig. Puss

2012-02-04 @ 21:44:07
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Sanna

Inte så duktig?! Herregud Alex, du är jätteduktig! :) Hoppas att allt är bra med dig! Den däringa killen som du skriver om - vem är han? :) Kram!

2012-02-05 @ 12:23:34
URL: http://sannalangvik.blogspot.com
Postat av: Karin

Du är jätteduktig! Gick in o kollade hennes också, hon var ju extremt duktig, coola teckningar!

2012-02-06 @ 22:08:42
Postat av: Mackan



Han är allt bra fin den där killen som ringer till dig var han än är =)

2012-02-13 @ 22:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0