Stadionenduron Kinnekulle 2012

2012-10-08 15:13:00
.
I lördags var jag för första gången med och tittade på när Marcus tävlade i enduro. Vet man inte vad det är (som jag i början) så förklarar Wikipedia så fint med två meningar. Enduro är en motorsport där motorcyklar körs på banor i svår terräng. Namnet kommer av den spanska och italienska formen av det engelska ordet endurance, som betyder uthållighet. Som orientering fast på motorcykel, kan man säga. Fast med en utstakad bana då såklart, och utan karta och kompass, och de har ju inga kontroller heller för den delen.. Äsch...  Ni fattar va?
 
Marcus kompis Johan kör också enduro så jag och hans flickvän Carro höll varandra sällskap uppe på kullen där vi hade ganska bra utsikt över grabbarna när de körde. I vanliga fall åker de mest i skogen och då är det väl kanske inte jättekul för åskådarna, men på den här tävlingen såg vi nästan halva banan (de körde fyra varv) så det var faktiskt riktigt kul. I och för sig hade jag ganska fullt upp med att byta objektiv på kameran och försöka hitta just min förare bland alla andra.  Det var inte det lättaste, men jag fick några bilder på honom in action till slut.
 
Eftersom jag i stort sett inte vet ett skit om enduro kan jag bara uttrycka mig som stolt flickvän och säga att Marcus var superduktig!. Att komma bland de första, eller ja bland de första i den sista halvan är väl inte helt kass? ;) Haha nej då, han var grym! Och sexig i sin mundering
 
Update: Marcus vill tillägga att han för dagen körde i en elitklass för att få extra körtid, därför slutade han på en 30:e plats utav 55. Körningen räckte till en 7:e plats i hans ordinarie klass där 54 förare deltog.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   

Kommentarer
Postat av: Mikis

Plötsligt händer det! Nu har samma bild mött mig på startsidan himla länge men nu fick den bytas ut. Visst att enduro verkar kul men inte sååå kul. Säg till när du börjar igen så lovar jag att byta tillbaka;)

2012-12-22 @ 19:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0